اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی همدان:

همسویی ارشاد و رسانه‌ها هدایت‌گر کشتی فرهنگ و هنر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: رسانه‌ها و اداره ارشاد با همسویی می‌توانند، به بهتر پیش رفتن کشتی حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند.

همسویی ارشاد و رسانه‌ها هدایت‌گر کشتی فرهنگ و هنر است

هادی فیض‌منش در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان این‌که در همدان ظرفیت‌ مناسبی در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد، افزود: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با ظرفیت‌های خود در هر زمینه‌ای، به رشد و ارتقای فرهنگ ناب اسلامی کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که کار در عرصه فرهنگ و هنر صرفاً برگزاری جشنواره نیست، اظهار داشت: امسال کتابچه‌ای به عنوان برنامه و بودجه در سال 91 طراحی کردیم که همه شهرستان‌ها نیز این کتابچه را ایجاد کردند تا هم فعالیت‌ها و هم زیرساخت‌ها فراهم شود.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد: برگزاری جشنواره برای ارائه یک فرهنگ نمی‌تواند مؤثر باشد بلکه باید زیرساخت‌های فرهنگی را ارتقا داد و فرهنگ را در همه امور جامعه ساری و جاری کرد.

وی با اشاره به سال پرکار ارشاد در برگزاری جشنواره‌ها افزود: به همه جشنواره‌ها که در طول سال نگاه می‌کنیم، حضور مخاطبان بسیار چشمگیر است به طوری که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، 120 هزار نفر شرکت کردند.

فیض‌منش تصریح کرد: سیاست ارشاد همدان بر آن است که طوری عمل کنیم که همه استان اعم از شهر، بخش و روستا را در امر فرهنگی دخیل کنیم که این نیازمند افزایش زیرساخت‌ها است.

به گفته وی، اگر ما بتوانیم آموزشکده‌های موسیقی را افزایش دهیم به ترویج فرهنگ موسیقی کمک کرده‌ایم چراکه اثرگذاری برگزاری کنسرت تنها به اندازه گنجایش همان سالن است.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: اگر بتوانیم مراکز موسیقی و انجمن‌های موسیقی را افزایش دهیم در آینده می‌توانیم به عنوان یک چشمه ساری و جاری کار ماندگاری داشته باشیم.

وی رسانه‌ها را دارای اثربخشی بسیار بالایی دانست و گفت: ما امیدواریم ده‌ها خبرگزاری و صدها انجمن‌ ادبی در استان داشته باشیم و بتوانیم با افزایش انجمن‌های خوشنویسی، نقاشی، هنر تجسمی و موسیقی مواجه شویم.

فیض‌منش با بیان این‌که شورای مشورتی تعریف کردیم که به صورت ماهانه برنامه برگزار می‌کند، افزود: همه مجموعه‌های فرهنگی و هنری یا صنوف وابسته به ارشاد دو نفر عضو این شورا هستند که ساز و کارها را در این شورا تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که با این نگاه بسیاری از مسائل فرهنگی و هنری جای خود را باز می‌کنند، افزود: ارشاد هم رسالت اصلی خود را که نظارتی، حمایتی و تولید مراکز صنوف فرهنگی و هنری است، انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان این‌که ارشاد در حال بازگشت به مسیر اصلی خود در کمک به فرهنگ و هنر است، یادآور شد: با کمک مطبوعات، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها این امر بهتر تحقق می‌یابد که این موضوع نیازمند تعامل و همکاری است.

وی در پایان تولید اخبار مثبت و امیدآفرین در خبرگزاری‌ها را فوق‌العاده دانست و گفت: رسانه‌ها و اداره ارشاد با همسویی می‌توانند، به بهتر پیش رفتن کشتی حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند و گامی مهم در این راستا بردارند.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول