اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب از مظلوم واقع شدن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها خبر داد.

ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر فجر انقلاب شهرستان بناب از نفرات و گروه‌های برتر این جشنواره، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به خاطر عملکرد چشمگیر وی در مدت کوتاه مسئولیتش گفت: با وجود اینکه عرصه فعالیت در این اداره زیاد است، ولی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند.

وی رشد و توسعه هنر در جامعه را یکی از راه‌های اساسی ترویج ایدئولوژی و شناساندن توانمندی‌های جامعه دانست و افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و به خاطر اینکه این مناسبت تاریخی برای همیشه در اذهان ماندگار شود، جا دارد فیلمی در این خصوص تهیه و به نمایش در آید.

برقی تصریح کرد: با وجود اینکه در جریان تسخیر لانه جاسوسی غرور آمریکا را شکستیم، ولی متأسفانه به جای ما، آنها اقدام به تهیه فیلمی در راستای تخریب جمهوری اسلامی کردند و به تهیه‌کنندگان این فیلم هدیه نیز دادند.

فرماندار بناب با تجلیل از رشادت و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، از هنرمندان خواست هشت سال سلحشوری‌های رزمندگان اسلام را در قالب فیلم و هنر به نسل آتی جامعه انتقال دهند.

وی برگزاری جشنواره‌های تئاتر را برای ترغیب و تشویق جوانان برای حضور فعال در عرصه هنر اعلام کرد و برحمایت و سرمایه‌گذاری مسئولان برای توسعه تئاتر و هنر تأکید کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر نیز در این آیین با ارائه گزارشی از روند اجرای این جشنواره گفت: وقتی 14 سال پیش جشنواره تئاتر را در بناب آغاز می‌کردیم با قحطی و کمبود بازیگر مواجه بودیم ولی در این جشنواره شاهد حضور پرتعداد بازیگران و هنرمندان هستیم.

حبیب صدقی افزود: شهرستان بناب هم اکنون با چهار گروه ثبت شده در مرکز هنرهای نمایشی کشور بعد از تبریز بیشترین گروه فعال را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هنری جذاب و گیرا است که ادبیات، موسیقی و هنر نیز در آن نهفته باشد، افزود: هنرمندانی که در این عرصه زحمت می‌کشند، افراد تلاشگری هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب سپس با اشاره به اینکه اکثریت تئاترها در حوزه‌های دینی و دفاع مقدس است؛ گفت: 15 نمایش در بخش‌های مختلف به مرحله نهایی راه یافتند که طی سه روز اجرا، کارشناسان و داوران جشنواره نمایش‌های هنرمندان را مورد ارزیابی قرار دادند.

در ادامه این مراسم و پس از اعلام رأی داوران، از گروه‌ها و نفرات برتر این جشنواره با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60004/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول