اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اعمال قوانین رانندگی بیشتر لسانی و ارشادی باشد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی پلیس برای گردشگران و مسافران باید بیشتر لسانی و ارشادی باشد تا با جریمه‌های سنگین اسباب نارضایتی مسافران و گردشگران به وجود نیاید.

اعمال قوانین رانندگی بیشتر لسانی و ارشادی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میر‌جعفریان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت:‌ یک ذهنیت بدی در اذهان گردشگران و مسافران در خصوص اعمال سختگیرانه قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی پلیس استان اردبیل وجود دارد که توصیه کردیم با رفتار مناسب‌تر و با تکیه بر ارشاد و تذکر لسانی این سوء ذهنیت برطرف شده و رفتار مطلوبی را هم از سوی پلیس و هم در رعایت قوانین از سوی رانندگان شاهد باشیم.

وی ضرورت برگزاری مانورهای مشترک در ایام تعطیلات نوروزی را برای حفظ آمادگی نیروها به مانند سال‌های گذشته یادآور شد و خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات ما باید در آمادگی کامل باشند تا در صورت وقوع حوادث ناگوار کمبود و نقصی را در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شاهد نباشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از وارد آمدن خسارات به بخشی از باغات استان به دلیل سرمای اخیر خبر داد و گفت: تذکرات لازم در جهت روشن کردن لاستیک و همچنین برخی مواد افروختنی به باغداران ارائه شود تا باغات ما در فصل شکوفه‌دهی با خساراتی روبرو نشود.

میر‌جعفریان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را نیز با محوریت پیشگیری از وقوع حوادث در اردیبهشت و خرداد ماه یادآور شد و تاکید کرد: در این زمینه تامین اعتبار از چند محل انجام شده که امیدواریم پروژه‌های نیمه تمام هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

این مسئول موضوع آمادگی نیروها و تهیه لیست کشیک ادارات و دستگاه‌های اجرایی را در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی یادآور شد و بیان داشت: امیدواریم با ارزیابی عملکرد دستگاه‌های کوشا در این ایام و تعطیلات پیش‌رو بعد از پایان تعطیلات نوروزی بتوانیم از زحمات و تلاش‌های صادقانه و خدمات‌رسانی مطلوب نیروها قدردانی کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با هشدار به دستگاه‌های زیست محیطی در توجه جدی به دفن اصولی زباله‌ها و جمع‌آوری برخی آلاینده زیست محیطی افزود: رسانه‌ها و صدا و سیما باید در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی داشته باشند و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز بکوشند ضمن جمع‌آوری زباله‌ها و دفن اصولی آن بحث درختکاری و توسعه فضای سبز را جدی بگیرند.

میر‌جعفریان نقش رسانه‌ها را در زمینه آگاهی‌بخشی به افراد جامعه و همچنین معرفی توانمندی‌های استان با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: در کنار اقدامات آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌ها دستگاه‌های اجرایی نیز باید عملاً وارد گود شده و بکوشند در کنار معرفی توانمندی‌های این استان از آسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری کنند.

وی با انتقاد از ریخته شدن زباله‌ها در حاشیه شهرها و بی‌توجهی محیط زیست به این امر تصریح کرد: ما هشدار می‌دهیم که در آستانه عید نوروز و در میزبانی از مسافران اقدامی اساسی انجام شود تا زباله‌ها و مواد پلاستیکی از اطراف شهرها جمع‌آوری و در محل دفن معدوم‌سازی شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل کاهش 25 درصدی بارندگی‌ها را نیز یادآور شد و ابراز داشت: از اداره کل هواشناسی انتظار داریم در پیش‌بینی نقطه‌ای دمای هوا تجهیزات و امکانات مناسبی را به کار گیرند تا از وقوع حوادث تلخ و خسارات وارده به ویژه در زمان بارش برف، سرما‌زدگی و طوفان جلوگیری شود.

میر‌جعفریان همچنین از شرکت برق به خاطر برقراری برق مشترکان در حادثه اخیر طوفان در برخی از شهرهای استان قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود در سال‌های آینده با هماهنگی مسئولان کشوری جبران خسارت انجام شده و شرکت برق بتواند با تامین برخی از جبران خسارت‌ها ارائه خدمات خود را گسترده‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود همچنین موضوع پیشگیری از حوادث و به حداقل رساندن خسارت وارده را با اطلاع‌رسانی‌های به موقع ضروری اعلام کرد و اذعان داشت: برنامه امان به صورت رادیویی در حال پخش است و امیدواریم با عقد قرارداد پخش تلویزیونی این برنامه نیز در حوزه پیشگیری از حوادث غیر‌مترقبه تولید و پخش شود.

انتهای پیام/62001/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول