اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 29 اسفند ماه

فعالیت‌های نوروزی واحد ارشاد مسجد جمکران آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران گفت: فعالیت‌های نوروزی واحد راهنمایی و ارشاد مسجد مقدس جمکران از 29 اسفند ماه به مدت 18 روز آغاز خواهد شد.

فعالیت‌های نوروزی واحد ارشاد مسجد جمکران آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شاهینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح برنامه‌های نوروزی واحد راهنمایی و مشاوره مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار داشت: این واحد با به کارگیری اساتید متخصص و برجسته حوزه علمیه طبق سنوات گذشته فعالیت‌های ویژه‌ای را در ایام نوروز به زائران و مجاوران این مسجد مقدس ارائه می‌کند.

وی افزود: در نوروز 92 واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران برنامه‌های خود را در قالب 9 ایستگاه و مرکز پاسخگویی در سطح مسجد و نمایشگاه به اجرا خواهد گذاشت.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: خدمات و برنامه‌های مراکز ارشاد و مشاوره این واحد در چهار زمینه سئوالات شرعی، سوالات اعتقادی، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهینی بیان داشت: در ایام نوروز بیش از 20 روحانی محقق و متخصص حوزه علمیه قم در سه شیفت صبح، عصر و شب عهده‌دار پاسخگویی به سئوالات شرعی، اعتقادی، خانواده و حقوقی زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران هستند.

وی تصریح کرد: این باجه‌های پاسخگویی در ایام سال در شب‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سئوالات مراجعین هستند ولی به دلیل خاص بودن ایام نوروز این روزها و ساعت‌ها به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دو مرکز از این مراکز 9 گانه در نمایشگاه فرهنگی «یار» فعال خواهند بود، ابراز داشت: هفت مرکز دیگر در سطح مسجد و شبستان‌های آن در سه شیفت از 9 تا 13، 16 تا 20 و 20 تا 24 مستقر خواهند بود.

حجت‌الاسلام شاهینی افزود: با توجه به آمار و گزارشات مکتوب فعالیت‌های دو مرکز از این مراکز در شب‌های چهارشنبه و جمعه تا اذان صبح برای پاسخگویی به سئوالات مسافران نوروزی مسجد مقدس جمکران ادامه دارد.

وی به برگزاری برنامه‌های جدید این واحد در نوروز 92 اشاره کرد و گفت: برنامه «حلقه‌های معرفت» و «جلسات پرسش و پاسخ» با حضور اقشار در سنین مختلف از جمله برنامه‌های جدید این واحد است که در آن به سئوالات مختلف از موضوعات متعدد با بهره‌گیری از اساتید خبره حوزه و دانشگاه پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در ایام تعطیلات نوروز هشت جلسه پرسش و پاسخ برگزار شود که اگر با استقبال روبه‌رو شود این جلسات افزایش می‌یابد.

مسئول واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران بیان داشت: این جلسات پس از اتمام برنامه‌های رسمی مسجد به مدت 90 دقیقه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهینی در ادامه به اجرای برنامه‌ سخنرانی مذهبی و روایت احکام قبل از نماز ظهر و عصر اشاره کرد و گفت: به امید خدا و همکاری روحانیون واحد درصدد هستیم خاطره خوشی را برای زائران نوروزی مسجد مقدس جمکران در نوروز 92 رقم بزنیم.  

وی خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران می‌توانند سئوالات خود را به صورت تلفنی با شماره 7253419 و 7225050 داخلی 244 با پیش شماره 0251 با کارشناسان این واحد مطرح کنند.

انتهای پیام/78009/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول