اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی اداره ‌ارشاد ‌استان اردبیل:

نامه اخیر خانه مطبوعات اردبیل خلاف قانون است‌

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نامه ارسال شده خانه مطبوعات استان اردبیل به تمام دستگاه‌های اجرایی مبنی بر هماهنگی برای برگزاری نشست‌ها و اخذ مبلغ از آنها غیر قانونی و ابطال شده است.

نامه اخیر خانه مطبوعات اردبیل خلاف قانون است‌

توحید بلور‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار نیست در قبال برگزاری نشست‌های خبری و مطبوعاتی در محل خانه مطبوعات رقمی پیشنهاد و یا دریافت شود چرا که اساساً چنین امری در حیطه اختیارات خانه مطبوعات اردبیل نیست که بخواهد برای ساختمان دولتی هزینه برگزاری جلسه تعیین کند.

وی گفت: ما نیز از طریق برخی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در جریان نامه اخیر مدیر خانه مطبوعات به تمامی دستگاه‌ها قرار گرفتیم که این امر در کنار گله‌مندی خود خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها، سبب شده است تا مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها نیز استعلامی را از ما انجام دهند که ما در پاسخ به نامه آنها اعلام کردیم درخواست خانه مطبوعات غیر قانونی و خارج از اختیارات و وظیفه آنها بوده است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: به هیچ وجه ما حاضر نیستیم برای فعالیت خبرنگاران محدودیتی ایجاد کنیم چرا که گویی نامه اخیر این تداعی را در ذهن مدیران به وجود آورده تا هرگونه مصاحبه و نشست خبری خود را با خانه مطبوعات هماهنگ کنند در حالی که چنین امری غیر قانونی است.

این مسئول بیان داشت: به صراحت اعلام می‌کنیم ما به عنوان یک دستگاه اجرایی حامی حق و حقوق خبرنگاران هستیم و به هیچ نهادی اجازه نمی‌دهیم در این زمینه محدودیتی برای فعالیت خبرنگاران ایجاد کنند.

بلورساز گفت: در تلاش هستیم از طریق شبکه دولت ابطال نامه اخیر خانه مطبوعات را به دستگاه‌های اجرایی به ویژه روابط عمومی‌ها اعلام کنیم تا آگاه باشند که قرار نیست نشست مطبوعاتی با هماهنگی خانه مطبوعات صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، 24 بهمن ماه امسال خانه مطبوعات اردبیل نامه‌ای را به تمامی روابط عمومی‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال کرده تا برگزاری هر نشست خبری و مطبوعاتی خود را در محل خانه مطبوعات با رسانه‌های گروهی هماهنگ کرده و در این زمینه هزینه‌ای را به حساب خانه مطبوعات واریز کنند که این حرکت غیر قانونی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/62003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول