اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌ کرمان ‌عنوان کرد

پرداخت 43.6 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کرمان

خبرگزاری فارس: ‌مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: طی دو سال گذشته 43 میلیارد و 668 میلیون تومان تسهیلات در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

پرداخت 43.6 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن رحمانی پیش از ظهر امروز‌ در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری‌ استان‌ کرمان با بیان اینکه تعهد استان کرمان برای ایجاد فرصت‌های شغلی طی سال جاری 76 هزار و 198 شغل بوده است، اظهار داشت‌: تا‌کنون 103 درصد تعهد اشتغال استان کرمان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی‌ محقق شده است.

وی ادامه داد: با احتساب آمار بخش مسکن در‌ استان کرمان حدود 78 هزار و 512 ‌شغل ایجاد شده‌ که معادل 103 درصد تعهد استان کرمان در این امر است.

رحمانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در تلاش برای تحقق تعهد اشتغالزایی خود را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی استان از سهم تعیین شده خود در امر اشتغالزایی فراتر رفته‌اند، اما برخی دستگاه‌ها نتوانسته‌اند سهم تعهد شده خود را محقق کنند و یا اینکه آمار اشتغالزایی خود را در سامانه رصد وارد نکرده‌اند.

وی بیان کرد‌: اگر چه در حال حاضر از لحاظ تحقق تعهدات اشتغالزایی در حد مطلوبی قرار داریم، اما باید با تمهیدات و هماهنگی‌های لازم این میزان اشتغال را به صورت پایدار در استان حفظ کنیم که البته تحقق این امر با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها در ارائه تسهیلات و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مقدور است.

رحمانی از معرفی‌ بیش از 30 هزار طرح مشاغل خانگی با اعتبار 115 میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان کرمان طی سال‌های 90 و 91 خبر داد و گفت‌: بانک‌ها توانسته‌اند به بیش از 35 در‌صد از این طرح‌ها‌‌ مبلغ 43 میلیارد و 668 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته به استان کرمان از محل قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی در سال‌های 90 و 91 بیش از 128 میلیارد و 841 میلیون تومان است‌.

رحمانی با بیان اینکه بیش از 90 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی به شیوه‌های پشتیبان و مستقل نام‌نویسی کرده‌اند، اذعان داشت: در قانون حمایت از مشاغل خانگی بیش از 305 رشته شغلی تعریف شده است‌.

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به صدور مجوزهای مشاغل خانگی از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت‌: تا‌کنون بیش از 42 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان صادر شده که 15 مورد آن به صورت پشتیبان ‌و مابقی به صورت مستقل بوده است‌.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول