اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد همدان:

همدان رتبه نخست مشاغل خانگی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: همدان رتبه نخست ایجاد مشاغل خانگی، کارانگیزی، ثبت در سامانه و ایجاد اشتغال را دارد و در کاریابی و آموزش نیز مقام دوم کشور را کسب کرده است.

همدان رتبه نخست مشاغل خانگی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ابراهیمی عصر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد شهرستان همدان با بیان اینکه خداوند تعداد 124 هزار پیامبر را برای هدایت و انسان‌سازی جامعه به سمت صفا و دوستی فرستاده است اظهار داشت: اکثر پیامبران خدا چوپانی می‌کردند و با زحمت و کارگری امرار معاش می‌کردند.

وی ادامه داد: رسول اکرم اسلام بیش از 40 سال به کار بازرگانی و تجارت مشغول بود و به خاطر امانتداری به محمد امین ملقب شد و برای گذران زندگی کار می‌کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه تصریح کرد: امام علی در دوران 25 سال سکوت خود بعد از پیامبر برای حفظ اسلام چندین چاه را با دست خود حفر کردند و همیشه کار و تلاش داشتند و آن چاه‌هایی که در مدینه حفر کرده هنوز هم بهترین و بیشترین آب‌ها را دارد.

وی اضافه کرد: اسلام برای کار و تلاش اهمیت زیادی قائل است و یکی از برترین اعمال نزد خدا تلاش برای کسب روزی حلال است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه کار و تلاش مورد حمد و ستایش خدا است افزود: خدا افراد تنبل و بیکار که برای گذران زندگی تلاشی نمی‌کنند را مورد نکوهش قرار می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که در جامعه در راستای تولید فعالیت می‌کنند انسان‌های شایسته‌ای هستند که باید از آنها تجلیل به عمل آورد.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه افراد تلاشگر و خستگی‌ناپذیر مورد احترام و تکریم جامعه هستند گفت: افراد تلاشگر و بزرگ در جامعه اکثرا در خانواده‌های تنگدست بزرگ شدند و با چشیدن طعم فقر و محرومیت با ورود به جامعه افرادی مؤثر و خادم برای مردم بودند.

وی در ادامه به توطئه دشمنان برای عقب نگهداشتن جهان سوم اشاره کرد و یادآور شد: ایران قبل از قادر به تولید یک قطعه کوچک نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، هوافضا، پالایشگاه، بیوتکنولوژی، پزشکی و صنعت نظامی بسیار پیشرفت کرده که همه این‌ها به خاطر تلاش و کوشش بوده است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه ایران در راستای توسعه راه‌سازی و ایجاد راه آهن بسیار پیشرفت کرده است افزود: با توجه به تحریم‌های اعمال شده و مشکلات اقتصادی موجود هیچ تأثیری در حرکت رو به جلوی ما ندارد و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به حرکت ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کار امداد مدد به کار و زندگی است اضافه کرد: از سال 64 تاکنون تعداد 48 هزار خانواده در راستای اشتغالزایی در سطح استان خودکفا شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: در سال گذشته تعداد 14 هزار خانواده و در سال جاری تعداد 10 هزار خانواده در سطح استان به خودکفایی رسیدند.

وی در ادامه گفت: در راستای نظارت بر عملکرد امور بیش از 92 هزار نفر روز نظارت انجام شده و شعار امداد در جشن نیکوکاری سال 91 همت، سلامت، توانمندی و تکریم نهاد خانواده است.

ابراهیمی افزود: در سال جاری تعداد 25 هزار نفر  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کوتاه‌مدت و تعداد 7 هزار 500 نفر آموزش‌های بلند مدت را با موفقیت و اخذ مدرک طی کردند.

وی اضافه کرد: در سال جاری برای تعداد یک هزار و 565 نفر کاریابی انجام شده و در بخش اشتغال بیش از 30 میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/89019/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول