اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

پرداخت 700 مورد تسهیلات مشاغل خانگی از اعتبارات داخلی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در کنار پرداخت بانک‌های عامل در حوزه خوداشتغالی و مشاغل خانگی کمیته امداد 700 مورد پرداختی در ماه‌های اخیر با هدف اشتغالزایی مددجویان از اعتبارات داخلی انجام شده است.

پرداخت 700 مورد تسهیلات مشاغل خانگی از اعتبارات داخلی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه کارگروه فوق‌العاده اشتغال کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: ما برای اینکه کمک‌ کاری برای بانک‌های عامل در پرداختی مشاغل خانگی و خوداشتغالی باشیم، 700 مورد تقاضای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را از محل منابع کمیته امداد شاهد بودیم.

وی از معرفی 560 طرح در قالب طرح‌های کارآفرینی از محل توسعه کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ از این تعداد طرح معرفی شده با حمایت بانک کشاورزی و مدیران جهاد پرداخت، 38 مورد تسهیلات را شاهد بودیم، به طوری که انتظار می‌رود این فرآیند همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

زلالی تصریح کرد:‌ با پرداختی‌های اندک سه تا پنج میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی به یقین بسیاری از گره‌های مددجویان کمیته امداد باز شده و آنها می‌توانند با رسیدن به مرز خودکفایی توانمندی خود را افزایش دهند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اصل حرکت‌ها و اقدامات اساسی در حوزه اشتغال را رساندن خانوارهای زیرپوشش به مرحله خودکفایی واقعی اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون بیش از 10 هزار خانوار از خانواده‌های زیرپوشش این نهاد از حمایت‌ها و دریافت مستمری کمیته امداد خارج شدند.

وی عنوان کرد:‌ بیش از چهار هزار خانوار از این تعداد به مرحله خودکفایی و توانمندی رسیدند و از چرخه کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد:‌ یکی از سیاست‌های این نهاد انقلابی و متبرک شده به اسم امام راحل پوشش خانواده‌ها در قالب افزایش توانمندی اقتصادی، کارآفرینی و رسیدن به مرز معیشت مطلوب و مناسب است که این خود می‌تواند زمینه بسیاری از خوداتکایی‌ها را فراهم آورد.

زلالی افزود: در فاز سوم توانمندسازی مددجویان، یک‌هزار و 800 خانوار شناسایی شدند که با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی می‌توان آنها را به توانمندی رساند.

وی، هدف از این توانمندی را در کنار خارج کردن مددجویان از پوشش کمیته امداد حفظ عزت نفس مددجویان و خانواده‌های زیرپوشش اعلام کرد.

زلالی، تعداد خانوارهای زیرپوشش این نهاد را حدود 30 هزار خانوار اعلام کرد و اذعان داشت: 70 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که در این بین هفت هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 700 دانشجو از خدمات این نهاد انقلابی و رهروی ولایت بهره‌مند شده‌اند.

وی با برشمردن برخی از خدمات و سرفصل‌های فعالیت این نهاد انقلابی تصریح کرد: ‌تأمین هزینه‌های ازدواج برای نوعروسان،‌ تأمین هزینه‌های تحصیلی، ‌برگزاری اردوهای خانوادگی و تهیه جهیزیه برای نوعروسان در کنار حمایت مادی و معنوی از اقشار آسیب‌پذیر از جمله اقداماتی است که این امر را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول