اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

صدور 5 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از صدور بیش از 5 هزار مجوز مشاغل خانگی طی سال جاری در استان خبر داد.

صدور 5 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی

ناصر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اجرای طرح مشاغل خانگی یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت در راستای رفع مشکل بیکاری در بین خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: دولت با تخصیص اعتبارات مناسب به این بخش به خوبی توانست بخشی از نیازهای جوانان به اشتغال را پاسخ داده و موجب کاهش بیکاری در کشور شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: دغدغه اشتغال و کار همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های هر دولتی به شمار می‌رود و دولت‌ها می‌کوشند با اجرای طرح‌های مختلف این دغدغه را به حداقل برسانند.

شیخی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون بیش از 32 میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک‌های این استان در اختیار متقاضیان قرار گرفته که نقش موثری در کاهش بیکاری داشته است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی طیف گسترده‌ای از مشاغل از جمله قالی‌بافی، بسته‌بندی مواد غذایی، خیاطی، تهیه انواع ترشی‌ها و دیگر مشاغل را در برمی‌گیرد، بیان کرد: در سال جاری پنج هزار و 400 مجوز مشاغل خانگی صادر شده که از این میزان دو هزار طرح با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال به منظور دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده است.

به گفته وی تعهد بانک‌های عامل امسال نسبت به سال گذشته حدود 320 میلیارد ریال بوده که تا به حال 20 درصد از آن پرداخت شده و تلاش برای پرداخت مابقی اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/87012/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول