اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

صدور 101 فقره مجوز مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: امسال تعداد 101 مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صنایع دستی در خراسان جنوبی صادر شده است.

صدور 101 فقره مجوز مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی

محمد‌رضا رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با آثار ملی و جهانی ثبت شده خراسان جنوبی اظهار کرد: آثار ثبت شده ملی خراسان جنوبی 631 اثر است.

وی تعداد آثار ثبت شده جهانی خراسان جنوبی را یک‌ اثر برشمرد و گفت: تعداد پرونده‌های آثار طبیعی آماده ثبت استان شش اثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های معنوی آماده ثبت استان پنج اثر است، تصریح کرد: مهم‌ترین شهرستان استان از لحاظ ثبت آثار تاریخی شهرستان بیرجند است و مهم‌ترین شهرستان استان از لحاظ کیفیت آثار تاریخی فردوس است.

سال گذشته 720 مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اذعان داشت: در سال گذشته 720 فقره مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است که از این تعداد 416 طرح به مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات را از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند.

رضایی اضافه کرد: 304 طرح در سطح استان به دلیل عدم تکمیل پرونده موفق به اخذ تسهیلات نشده‌اند یا از دریافت تسهیلات انصراف داده‌اند و تعدادی نیز در مرحله معرفی به بانک‌های عامل قرار دارند.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز تاکنون 101 فقره مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صنایع دستی در سطح استان صادر شده که از این تعداد 45 نفر به بانک‌های عامل معرفی و در حال تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در ارتباط با مرمت آثار تاریخی استان افزود: از ابتدای سال جاری باغ مود، باغ سیدآباد، باغ بهلگرد، باغ اکبریه، باغ رحیم‌آباد و خانه‌های سردشت با اعتبارات امسال مرمت شده است.

رضایی آثار مرمتی در درست اقدام خراسان جنوبی را 350 اثر عنوان کرد.

انتهای پیام/69008/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول