اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌ کرمان

72 درصد از تسهیلات بانکی مشاغل خانگی کرمان پرداخت شد‌

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 72 درصد از تسهیلات بانکی مشاغل خانگی استان در سال 1390 پرداخت شد.

72 درصد از تسهیلات بانکی مشاغل خانگی کرمان پرداخت شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن رحمانی در پنجمین جلسه شورای اداری اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در رفسنجان با تأکید بر صرفه‌جویی بیش از پیش در صرف اعتبارات اداره کل‌، وضعیت عملکرد بخش‌های مختلف اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان را در مقایسه با شش ماه قبل مطلوب ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: ارتقای بیش از پیش شاخص‌های ارزیابی بخش‌های مختلف اداره کل‌، برقراری ارتباط مناسب با شرکای اجتماعی اداره کل برای تسریع انجام امور و همچنین توجه ویژه به حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید در شهرستان‌ها مورد تاکید است.

رحمانی نظارت و کنترل مستمر در انجام کارها را بسیار مهم دانست و گفت‌: رؤسای ادارات شهرستا‌ن‌ها باید انضباط اداری‌، خود‌ارزیابی‌، مستند‌سازی کارها و تعامل‌، همدلی و همفکری با مسئولان بخش‌های مختلف شهرستان‌ها را در اولویت‌های کاری خود‌ قرار دهند‌.

وی با بیان اینکه تا‌کنون 95 درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است، گفت‌: با پیگیری‌های لازم 72 درصد از تسهیلات بانکی مشاغل خانگی استان در سال 1390 طی سال جاری پرداخت شد.

رحمانی از اختصاص 69 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی طی سال جاری در استان خبر داد و افزود‌: چندی پیش 36 میلیارد ریال از این اعتبار ‌به بانک‌ها ابلاغ شد و با مصوبه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی‌، مانده اعتبارات این بخش به سال آینده منتقل می‌شود و بانک‌ها می‌توانند تا زمان اختصاص اعتبار جدید در سال 92 از اعتبارات سال 91 پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام‌ عباس رمضان‌پور امام جمعه رفسنجان در این جلسه‌ با بیان اینکه استقلال اقتصادی با حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی محقق می‌شود، گفت‌: باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی از تولیدات ملی حمایت کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌های مختلف توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ ابراز داشت: با بهبود فرهنگ کار و ‌افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات می‌توانیم تولید ملی را افزایش دهیم‌.

حسین آذین نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به رسالت‌های مهم وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گفت‌: هم‌اکنون بیش از 35 میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات و حمایت‌های این وزارت خانه عظیم قرار دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه هر سازمان شناخته می‌شود، ابراز داشت: سلامت جسم و روان کارگران نیز تضمین کننده موفقیت بنگاه اقتصادی در شرایط سخت است و یکی از رسالت‌های اصلی این وزارتخانه نیز صیانت از حقوق کارگران خدوم است.

آذین افزود: با تعامل مناسب مسؤلان می‌توان سرمایه‌های داخلی و خارجی را بیش از پیش در راستای اشتغالزایی جذب کرد.

مدیر‌عامل کارخانه کاشی و سرامیک الماس کویر رفسنجان گفت‌: این کارخانه از سال 81 کار خود را آغاز کرده و هم‌اکنون با 620 نیروی کار در شش خط فعال است‌.

سید‌مصطفی ترابی با بیان اینکه این کارخانه سالانه 8 میلیون متر مربع کاشی‌، سرامیک و نوارهای تزئینی را در بیش از 100 طرح متنوع تولید می‌کند، اظهار داشت: محصولات کارخانه کاشی و سرامیک الماس کویر رفسنجان به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، پاکستان و افغانستان صادر می‌شود‌.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول