اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خبر داد

اختصاص تنها 14 درصد تسهیلات به مشاغل خانگی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه با انتقاد از اختصاص 14 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان در سال 91، نسبت به ادامه این روند از سوی بانک‏ها هشدار داد.

اختصاص تنها 14 درصد تسهیلات به مشاغل خانگی در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ابوالقاسم مهری ظهر امروز در جلسه شورای بانک‏های شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: عدم جذب صددرصدی تسهیلات اعطایی به بانک‏ها، مراجع فرادستی را به تجدید تصمیم‎‏گیری در این زمینه برای شهرستان فیروزکوه وادار می‏کند.

وی گفت: در صورت ادامه این روند، برداشت و تلقی مسئولان استانی، پایین بودن کشش و ظرفیت بانک‏های عامل شهرستان فیروزکوه خواهد بود که ممکن است تنزل درجه شعب را نیز به دنبال داشته باشد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: این در حالی است که شأن و منزلت جلسه شورای بانک‏های شهرستان، بررسی یک به یک طرح‏های مردمی و رفع موانع و مشکلاتشان به منظور خدمات‏رسانی هر چه بیشتر به ولی‌نعمتان انقلاب است.

وی با اشاره به محقق شدن فقط 356 میلیون و 500 هزار تومانی تسهیلات مشاغل خانگی از مجموع تسهیلات 2 میلیارد و 478 میلیون تومانی اختصاص یافته به شهرستان فیروزکوه در سال 91، آن را ضعفی بزرگ برای شعب بانک‏های عامل و نظام بانکی منطقه توصیف کرد.

مهری همچنین خواستار مدیریت انحرافات احتمالی تسهیلات از اهداف تعریف شده شد و بر لزوم انجام بازدیدهای میدانی از سوی کارشناسان بانکی به منظور افزایش بهره‏وری و کارایی تسهیلات و دامن نزدن به مسائلی نظیر تورم در جامعه تاکید کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: مقوله اهلیت افراد و دریافت‏کنندگان تسهیلات، موضوع مهمی است که باید پیش از هر چیز برای مسئولان بانک‏ها مسجل شود و پس از آن به پرداخت وام اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از سال آینده، توزیع تسهیلات بانکی با حضور مدیران شعب بانک‏های عامل شهرستان، هدفمند می‏شود و طرح‏ریزی‏ها در جهت اجرایی و عملیاتی شدن برنامه‏ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2568/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول