اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اجرای طرح شبنم صورت گرفت

تحویل 10 هزار بارکد کالا به صنعت و معدن خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تحویل 10 هزار بارکد برای اجرای طرح شبنم به استان خبر داد.

تحویل 10 هزار بارکد کالا به صنعت و معدن خراسان جنوبی

علیرضا جمیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: برای اجرای طرح شبنم 15 هزار قلم کالا معرفی شده که پیش‌بینی می‌شود برای این تعداد تا 30 هزار بارکد تحویل استان شود.

وی از برگزاری دو جلسه پیگیری و ساماندهی امور اقتصادی با محوریت طرح شبنم در سه ماه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح جلسات متعددی با اتحادیه‌های مربوطه نیز برگزار شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای طرح شبنم سبب یکسان‌سازی قیمت‌ها می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شبنم جلوگیری از ورود کالاهای بدون شناسنامه به کشور است.

جمیع ادامه داد: در این طرح ورود کالا تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد مورد رصد قرار می‌گیرد و این موضوع سبب یکسان‌سازی قیمت‌ها می‌شود.

وی گفت: خراسان جنوبی در اجرای طرح شبنم جزو استان‌های برتر در سطح کشور بوده که این امر مایه مباهات است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای 350 بازرسی برای کشف کالای قاچاق از ابتدای سال در استان خبر داد و افزود: در این راستا 15 پرونده تخلف نیز تشکیل شده که بیشتر آنها مربوط به سیگار، تنباکوی میوه‌ای و لوازم آرایشی بوده است.

جمیع با اشاره به ضرورت اجرای طرح شبنم ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال در حمایت از تولیدات ملی و رونق اقتصادی، طرح شبنم با هدف برخورد با کالاهای وارداتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیاتی می‌شود.

وی در تشریح این طرح گفت: طرح شبنم طرحی برای برخورد با کالاهای فاقد کد رهگیری است که این کالاها شامل لوازم خانگی، رایانه‌ای، وسایل صوتی و تصویری، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و آرایشی بوده و در آینده‌ای نزدیک شامل همه کالاهای وارداتی می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در این زمینه تمام کالاها باید بارکد داشته باشند و کالاهای بدون بارکد جمع‌آوری می‌شود.

جمیع گفت: بدون ‌شک اجرای این طرح که در واقع طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی است می‌تواند از تولید کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول