اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

روزی تمام تحریم‌ها شکسته می‌شوند

خبرگزاری فارس: ائمه جماعات خیرآباد و جوادآباد با بیان اینکه روزی تمام تحریم‌ها شکسته می‌شوند، تأکید کردند: با مقاومت و بیداری مردم و به لطف رهبری مقام معظم رهبری روزی تمام تحریم‌ها کنار زده می‌شوند.‌

روزی تمام تحریم‌ها شکسته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام جعفر محسن‌زاده در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: پیغمبر اکرم(ص) در تمام اعمال شاهد و گواه است و فردای قیامت به نفع ما و علیه ما شهادت می‌دهد.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: اگر چه در خیلی از آیات از پیامبر به‌عنوان بشیر و نذیر تعبیر شده اما در کنار بشیر و نذیر بودن، به شاهد بودن ایشان نیز در بعضی آیات اشاره شده است.

وی عنوان کرد: هر کاری دلتان می خواهد انجام دهید! اما بدانید خداوند، رسول خدا و ائمه معصومین اعمال شما را نظاره می‌کنند و در روز حساب نیز خداوند عالم شما را از همه کارهایتان مطلع می‌کند.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده سپس با اشاره به نزدیک شدن به روز پرستار بیان داشت: یکشنبه 27 اسفند مصادف با 5 جمادی‌الاول، ولادت حضرت زینب کبری(س) است که به‌عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به جایگاه والای پرستاران اضافه کرد: تاریخ پرستاری در اسلام را باید از پرستاری حضرت زهرا‌(س) دانست چرا که ایشان در جنگ اُحد همراه با 14 تن از زنان مسلمان از پدر بزرگوارشان و دیگر زخمی‌های جنگ پرستاری کردند.

وی سپس ضمن اشاره به به روایتی در ارتباط با بعد معنوی پرستاری یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در این زمینه می‌فرمایند «هر کس برای برآوردن نیاز بیماری بکوشد چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، از گناهانش پاک می‌شود مانند روزی که از مادر زاده شده است.»

حجت‌الاسلام محسن زاده در ادامه با اشاره به سیره حضرت زینب(س) تشریح کرد: ایشان در سال پنجم هجری از مادری چون فاطمه زهرا(س) متولد شد و در دامان پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی (ع) پرورش یافت. یکی از سیره‌های عملی زندگی این بانوی الهی، پرستاری و دستگیری از حال بیماران و درماندگان بود، اتفاقات سختی که در طول حیات سراسر غمناک ایشان رخ داد؛ همچون بیماری مادر بزرگوارشان، ضربت خوردن پدر، مسمومیت برادر و هم‌چنین حادثه جانسوز کربلا ایشان را به‌عنوان الگوی پرستاران معرفی کرد.

نتایج نشست 1+5

امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های دوم نماز جمعه خیرآباد افزود:‌ با پایان نشست ایران و 1+5 در آلماتی موجی از تحلیل‌های خوش بینانه و مثبت از فضای این مذاکرات به‌ویژه از سوی مقام‌ها و مذاکره کنندگان ایرانی درباره محتوای این مذاکرات بیان شد؛ ایران در نشست آلماتی در عمل تثبیت شد، غرب در آلماتی عقب نشست و این اظهار نظرها حتی هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: البته هما‌ن‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «برای سنجش صداقت غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای باید منتظر اجلاس بعدی بود» اما سوال این است که چرا آمریکایی‌ها و غربی‌ها با جمهوری اسلامی اینگونه رفتار می‌کنند؟

حجت‌الاسلام محسن زاده در ادامه در جواب به پرسش خود گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی گذاره‌هایی را به‌عنوان اصول اساسی وارد قانون اساسی خود کرد که در مقابل سیاست‌های آمریکا قرار دارد که این اصول عبارتند از: ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، عدالت طلبی، حمایت از مظلومان و مستضعفان و ... که به همین دلیل، برقراری رابطه‌ی دوجانبه بین این دو کشور تا حدود زیادی با مشکلاتی مواجه است زیرا ایران تنها کشوری می‌باشد که سیاست‌های آمریکا را با چالش جدی مواجه ساخته است.

تحریم های علیه ایران کارساز نبوده است

خطیب نماز جمعه خیرآباد با تأکید بر اینکه ایران کشوری مستقل است اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری جهات در منطفه حرف نخست را می‌زند و این موقعیت ممتاز در کوران همین تحریم‌ها به دست آمده است، کمتر کشوری را مانند ایران می‌توان یافت که در برابر فشار، در کنار پیشرفت‌های ایران نشان می‌دهد که دیپلماسی فشار و تحریم در مورد این کشور موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی تأکید کرد: امروزه کار به جایی رسیده است که مقاومت ایران در برابر آمریکا و غرب به الگویی برای ملت‌ها و کشورهای آزاده تبدیل شده  و این در حالی است که چهره آمریکا هر روز واقعیت‌های تازه‌ای را نزد ملت‌ها آشکار می‌کند و ما نیز نباید از یاد ببریم که اقتدار و عظمت امروزی جمهوری اسلامی ایران را مدیون و مرهون رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته» هستیم.

حجت‌الاسلام محسن زاده در پایان خطبه‌های خود پیشاپیش فرا رسیدن  بهار طبیعت و نوروز را به همه نمازگزاران تبریک گفت و از خداوند متعال خواست تا سال 92 را سال ظهور یگانه منجی عالم بشریت قرار دهد.

امام جمعه جوادآباد

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ضمن توصیه خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از رذایل اخلاقی اسراف است که خداوند در آیه 83 سوره مبارکه یونس می‌فرماید «به راستی فرعون در آن سرزمین سودجو و از اسراف‌کاران بود.» و همین‌طور خداوند در آیه 43 سوره غافر مجدد یادآور می‌شود که «اسراف کنندگان همدم آتش هستند.» و امام صادق(ع) نیز اسراف و تبذیر را از گناهان کبیره برشمرده است.

امام جمعه جوادآباد در شرح معنی اسراف عنوان کرد: در مفردات راغب آمده که «اسراف یعنی تجاوز از حد در هر کاری که انسان انجام می‌دهد، یعنی در اصل انسان به قوانین و حدود شرعی و انسانی بی‌اعتنایی کند.» تضییع مال دیگران به هر شکل و صورتی نظیر دور ریختن، بیش از حد نیاز مصرف کردن، صرف در اشیاء لوکس و تجمل‌های فاسد کننده که در زبان اسلام از همه آن‌ها به اسراف و تبذیر تعبیر شود حرام و ممنوع است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال، اسراف در منابع طبیعی مانند آب که حیات همه موجودات وابسته بدان است و در روایات از اسراف و زیاده روی آن به شدت نهی شده است که امام صادق(ع) می‌فرمایند «کمترین اسراف دور ریختن مانده آب و استفاده نابه‌جا از لباس مهمانی و دور انداختن هسته خرما می‌باشد.»

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به شش مورد از زیان‌های اسراف کردن تشریح کرد: اسراف ضرر و عوارض گوناگونی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کم شدن برکت زندگی انسان، تباهی و زوال نعمت، محروم شدن از هدایت الهی، مستجاب نشدن دعا و مورد غضب خداوند متعال قرار گرفتن اشاره کرد.

حضرت زینب(س) سرمشق پرستاران هستند

امام جمعه جوادآباد با توجه به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) به بررسی فضایل ایشان پرداخت و ابراز داشت: ایشان امینه امامت و اهل بیت(ع) و غم‌خوار یتیمان بودند چرا که امام سجاد(ع) می‌فرمایند «عمه‌ من در ایام اسارت تمام غذاهای خود را به ایتام می‌داد و آن‌ها را نوازش می‌کرد.»

وی افزود: ایشان سرمشق پرستاران بود که از همان دوران طفولیت این سنت خوب الهی را با پرستاری از مادر، پدر و ... را به نمایش گذاشت تا در کربلا که اوج این نمایش بود و ایشان از همه پرستاری می‌کردند.

نشست صمیمی مقام معظم رهبری با ورزشکاران و مدا‌ل‌آوران

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به نشست مقام معظم رهبری با ورزشکاران و مدال آوران المپیک و پارالمپیک عنوان کرد: ایشان در این نشست صمیمی برخی از الگوهای آرمانی در باب ورزش و ورزشکاری و برخی از نگاه‌های بلند مدت نظام جمهوری اسلامی در این عرصه را بیان کرده و همچنین به جنبه‌های عمومی و اجتماعی یک قهرمان پرداخته و فرمودند «یک قهرمان مردم و جوا‌ن‌ها را تشویق می‌کند که در این راه حرکت کنند.»

امام جمعه جوادآباد ادامه داد: از طرفی ایشان ورزش قهرمانی را مظهر تمایلات و استعدادهای یک ملت بیان فرمودند که «ورزشکاران ما وقتی با اخلاق انسانی و جوانمردی در میدان بین‌المللی حاضر می‌شوند در حقیقت پیام‌آور یک حقیقتی هستند از داخل کشور خود در اصل با حجاب، تدین و جوانمردی و اخلاق انسانی مردم و کشور خود را تبلیغ می‌کند.»

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین به ورزش جانبازان و معلولان اشاره کردند که عزم و اراده آنها باید الگوی جوانان باشد و از طرفی در حقیقت عزم و اراده یک ملت را به نمایش می‌گذارند و ایشان در بخش دیگری از سخنان خود نیز به اولویت بندی رشته‌های ورزشی از همه لحاظ اشاره داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه روزی ایران تمام تحریم‌ها را می‌شکند، تأکید کرد: علی‌رغم فشار آمریکا بر تمامی کشورها مبنی بر قطع رابطه با ایران اتفاق عظیم صادرات گاز به کشور پاکستان رخ داد و این رویداد بزرگ نشان می‌دهد که در سایر عرصه‌ها نیز ملت ایران تحریم‌ها را می‌شکند.

به لطف تحریم صادرات افزایش و واردات کاهش یافت

امام جمعه جوادآباد اضافه کرد: ملت ایران بدانند که این تحریم‌های به قول غربی‌ها فلج کننده باعث شد که واردات کاهش یابد و تولیدات کشور و صادرات آن رشد پیدا کند که این یعنی همان عزت و استقلال و همان است که دشمن فکرش را نمی‌کرد.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن نوروز 92 خاطرنشان کرد: باید به دلیل همزمان شدن عید با ایام فاطمیه حرمت‌ها شکسته نشود و عزاداری‌ها برقرار بماند، نمازهای جماعت باشکوه برگزار شوند، از تجملات و تفریحات ناسالم پرهیز شود و همچنین کمک به فقرا و مستمندان فراموش نشود تا همه به رستگاری برسیم.

انتهای پیام/2462/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول