اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

تحریم از الطاف خفیه الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: تحریم سخت است اما می‌تواند از الطاف خفیه الهی باشد.

تحریم از الطاف خفیه الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد) در سخنان بسیار مهمی در جمع خبرگان به نکات کلیدی اشاره کردند از جمله اینکه انقلاب را نباید برای امروز و فردا ببینیم بلکه انقلاب تا نجات انسان‌ها و ادامه راه و سپردن پرچم به دست صاحب اصلی آن ادامه دارد.

وی افزود: به طور طبیعی در این راه سختی و مشکل فراوان داریم اما باید با آمادگی با آ‌نها مواجه شویم.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری تحریم‌ها اگرچه برای ما سختی‌هایی را به وجود آورده اما کلید حرکت جامعه نیز بوده است.

ایمانی بیان کرد: روزگاری دشمن بنزین را بر ایران تحریم کرد و با ساخت پالایشگاه و کنترل مصرف از واردات آن بی‌نیاز شدیم و همین‌طور در عرصه هسته‌ای نیز فشارها باعث شد در تولید سوخت 20 درصد و راکتورهای مختلف پیشرفت بیشتری کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: شک نکنید که تحریم باعث می‌شود پیشرفت کنیم چراکه شرایط دشمنان به مراتب از ما بدتر است و تحریم بیش از ما به خود آنها ضربه زده و میزان بیکاری و بدهی آمریکا و اروپا را به شدت افزایش داده است.

ایمانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد) خاطرنشان کرد: مشکلات قابل حل است و مسئولان اقتصادی باید در این زمینه تدبیر کنند و پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پرستار ابراز داشت: مسئولان باید توجه بیشتری به این قشر زحمتکش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آغاز سال نو به همگان توصیه کرد که سال نو را با رسیدگی به محرومان و یتیمان و سرکشی از خانواده معظم شهدا آغاز کنند.

اشاره به سالروز ارتحال یادگار امام و وفاداری و ولایتمداری آن بزرگوار بخش دیگری از سخنان امام جمعه شیراز را به خود اختصاص داد و گفت: حاج احمد آقا در برابر امواج شکننده پس از ارتحال امام مردانه ایستاد و تاکید کرد هرکس خامنه‌ای را قبول ندارد خمینی را نیز قبول نداشته است.

تاکید بر اهمیت حوزه‌های علمیه و لزوم ولایتمداری روحانیان دیگر محور مورد اشاره ایمانی در خطبه دوم بود. وی بیان کرد: پیامبر نخستین موسس حوزه و امیرالمونین اولین درس‌آموخته این مکتب بود که علم ایشان سینه به سینه تا امام مهدی (عج) منتقل شد و حافظ جامعه ما است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: افراد شایسته و خوش‌استعداد از خانواده‌های اصیل باید در حوزه‌های علمیه شرکت کنند و حتی برخی مراجع این موضوع را نه کفایی بلکه واجب عینی می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ظلم، ظلم را افزایش می‌دهد و تجاوز به حقوق دیگران باعث می‌شود این کار در حق خود ما نیز انجام شود، افزود: برخی گناهان علاوه بر آثار اخروی اثر دنیوی نیز دارند چنانکه قطع رحم باعث تیرگی قلب و کوتاهی عمر می‌شود.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول