اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ زاکانی در همایش امور تربیتی بویین‌زهرا:

بی‌تدبیری‌ عامل مشکلات است نه تحریم

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: امروز تحریم اثری نداشته و برخی بی‌تدبیری‌ها موجب ایجاد برخی مشکلات شده است.

بی‌تدبیری‌ عامل مشکلات است نه تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، علیرضا زاکانی در همایش بزرگ امور تربیتی شهرستان بویین زهرا با گرامیداشت هفته امور تربیتی اظهار داشت: انقلاب اسلامی جزو حوادثی است که در دوران‌‌های اخیر منشأ تحول در جهان قرار گرفته و همین‌طور است که امام‌ راحل در وصیت‌نامه نورانی خویش این انقلاب را ثمره‌ خوبی و تلاش تمام خوبان از ابتدا تا‌کنون عنوان کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اساس انقلاب اسلامی را مبتنی بر احکام اسلامی و بطن مردم دانست و تصریح‌ کرد: امور تربیتی امروز راهکاری خوب برای پاسخگویی به شبهات بوده و سبب گسترش فهم دینی در دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه دائم به یاد الهی حلال تمام مشکلات است، یادآور شد: شهید هسته‌ای مجید شهریاری جزو شهدایی بود که در آن زمان وقتی برای وی مشکلی پیش می‌آمد با اقامه نماز مشکل خود را برطرف کرده و انس عجیبی با نماز پیدا می‌کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید تهرانی‌مقدم نیز همچنین جزو دسته دیگری از دانشمندان بود که موجب شد مقام معظم رهبری آن تعابیر بلند را در جایگاه ایشان بیان کرده و وی را پارسای بی‌ادعا نام‌گذاری کند.

زاکانی با بیان اینکه مدارس کشور باید دارای قاعده مشخص بوده و باید در این زمینه تلاش کنند، تصریح کرد: تمام ملت دو نوع مسئولیت نسبت به انقلاب داشته و باید به آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: نوع نخست، مسئولیت ملت و مسئولان نسبت به انقلاب اسلامی پیروی از اصول و ارزش‌های این انقلاب است و محور دوم نیز این است که بدانیم برای انقلاب اسلامی تاکنون زحمت‌های گسترده‌ای کشیده شده و باید برای تحقق ارزش‌ها گام برداشته شود و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذاری نکنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس و نحوه پذیرش قطعنامه از سوی بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: انقلاب اسلامی امروز بنابر فرموده امام راحل ثمره تلاش تمام خوبان بوده و باید برای تحقق‌ آرمان‌های این انقلاب تلاش کرده و همت کنیم.

زاکانی بیان کرد: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی پنج مرحله شامل «انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی را برای حرکت در آن ترسیم کرده و امروز ما از مرحله نظام اسلامی گذر کرده و در حال تشکیل و بنیان‌گذاری دولت اسلامی هستیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با انتقاد از عدم بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه کشور بیان کرد: اصلاح‌گری باید در چارچوب قانون صورت گیرد و باید با دستان فرهنگیان این امر پرورش یافته و تحقق یابد.

زاکانی فرهنگ را زیرساخت اصلی جامعه اسلامی برشمرد و عنوان کرد: امروز باید از زوایای فرهنگ به‌ سراغ ابعاد دیگر جامعه اسلامی برویم.

وی ادامه داد: اگر تعلیم و تربیت به معنای حقیقی اصل قرار گیرد جامعه به رشد و ترقی خویش دست یافته و در غیر این صورت به سوی سستی و سقوط گرویده می‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نقش فرهنگیان را در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت دانست و اذعان داشت: کشور ما تاکنون بار‌ها مورد عنایت الهی قرار گرفته و از بحران‌ها نجات یافته است.

زاکانی جغرافیای سرزمینی مطلوب را از علل بخشی از پیشرفت‌ها و افتخار ‌آفرینی‌ها دانست و اظهار کرد: کشور ایران از این منظر در سراسر دنیا نقش ممتازی را داشته و جایگاه خود را نیز روز‌به‌روز گسترش می‌دهد.

وی با تشریح جایگاه جمهوری اسلامی در بین استادان و فلاسفه غربی و آمریکایی ادامه داد: مکیندر آمریکایی در یک هزار و 904 مقاله‌ای ،ایران را جزو سرزمین‌های مهم و تأثیرگذار ذکر کرده است و اسپاتمر آمریکایی نیز در همان سال ایران را بخشی از سرزمین حاشیه هارتلند عنوان کرده و بر قدرت رو‌به گسترش کشور ایران تأکید کرده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور ایران از بعد کانی‌های زیرزمینی و نفت و گاز سرشار و جزو گلوگاه‌های مهم در دنیا به حساب می‌آید، گفت: کشور آمریکا امروز بالغ بر 59 درصد گاز دنیا را مصرف می‌کند در حالی که سهم این کشور از نفت و گاز زیر شش درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در سال 84 قطار انقلاب اسلامی به مسیر حقیقی خویش بازگشت و البته تاکنون نیز خوبی‌ها و بدی‌هایی در دولت کنونی وجود داشته است، اظهار داشت: امروز دشمنان در حال تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده و زمانی این تحریم‌ها برداشته می‌شود که ملت ایران برابر سیاست‌مداران آمریکایی گردن کج کرده و روند سازش خفت‌بار و ذلت‌آور را در پیش گیرند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پیرامون تعطیلی 22 سانتریفیوژ‌ هسته‌ای در سال 82 بیان کرد: اعلام محور شرارت بودن ایران توسط جرج‌ بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در سالی اتفاق افتاد که دولتمردان سابق 22 سانتریفیوژ را تعطیل کرده و طبق خواسته آنان عمل کردند.

زاکانی ادامه داد: همچنین از سال 82 برای سهمیه‌بندی بنزین ردیف بودجه تعریف می‌شد که هیچ‌گاه در آن دوران به این قانون عمل نشد و تا زمان دولت احمدی‌نژاد معلق باقی‌ ماند.

وی با بیان اینکه امروز تحریم اثری نداشته و برخی بی‌تدبیری‌ها موجب ایجاد برخی مشکلات شده است، بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از حدود پنج سال پیش اسم سال‌ها را به عناوین اقتصادی ملقب کرده‌اند و در دیداری که در سال 85 با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان داشتیم معظم له ضمن تشریح ویژگی‌های اصولگرایی پیشرفت را جزو ویژگی‌های اصولگرایی برشمرده و بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه عمل به رهنمود‌های رهبری عامل پایداری و اقتدار جمهوری اسلامی است، بیان کرد: امسال پس از گذشت شش سال در نیمه نخست سال دچار نوسانات ارزش شدید شدیم که اگر همان شش سال پیش نصایح رهبری را فرا می گرفتیم، قطعا امروز دچار بازی نوسانات نمی‌شدیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن امروز خط تلاش خویش را در هفت مورد متمرکز کرده است، ادامه داد: تحریم، تهدید، اختلاف‌انگیزی، اجماع مخالفان، ضربه‌ زدن به زیرساخت‌ها، جلوگیری از پیشرفت و ترور جزو خط تلاش دشمنان بوده و در این مسیر‌ها سرمایه‌های هنگفتی را نیز صرف می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال تهدید و تشدید نوسانات ارزی هستند، بیان کرد: مسئولان باید هوشیار بوده و علاوه بر وفاداری به نظام اسلامی مانع از تحریم شوند، همانگونه که در پیام صریح امام‌ علی (ع) توجه به معیشت مردمی آمده است.

وی بخشی از مشکلات کنونی را مربوط به عدم برخورد با مفاسد اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر مسائل فراوانی برای تحول در کشور وجود داشته که یک فرصت طلایی را فرا روی ملت قرار می‌دهد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز دو نقشه در پیش روی ما قرار دارد که باید یکی از این دو را انتخاب کنیم، نخستین مسیر، نقشه راه غربی است که 16 سال آن را تجربه کردیم و دومی نقشه راه پیشرفت اسلامی که همان التزام و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است که تاکنون صورت نگرفته است.

وی راه مطلوب کشور را توجه به عرصه پیشرفت و گفتمان انقلابی برشمرد و عنوان کرد: امروز اگر خواستار توقف باشیم شکست خورده و 50 سال دیگر به عقب باز می‌گردیم در صورتی که کشور زمینه یک تحول همه جانبه را داشته و فضا برای این تحول آماده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با مهم دانستن نوسازی معنوی و اخلاقی در جامعه ابراز داشت: نیاز به تربیت اسلامی امروز بسیار مهم است چراکه دانش‌آموزان نیاز مهمی به این مسئله داشته و فرهنگیان امروز باید با جهاد بزرگ زمینه را برای احیای تربیت اسلامی در مدارس مهیا کنند.

زاکانی با بیان اینکه در امور سیاسی و اجتماعی مردم از مسئولان الگو می‌گیرند، بیان کرد: ساده‌زیستی و متانت رهبری فرزانه انقلاب سبب می‌شود تا سخنان معظم‌له بر عمق جان‌ها‌ بنشیند چراکه فعل و عمل معظم‌له تاکنون با قول ایشان یکی بوده است.

وی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پیرامون اوج دلبستگی جوانان به عرصه جبهه‌ها عنوان کرد: رزمندگان جوان در ایام دفاع مقدس حتی مراسم شادی و ازدواج خویش را نیز با جبهه‌های حق علیه باطل عوض نکرده و بلافاصله پس از جشن و سرور از داخل شهر به جبهه‌های جنوب باز می‌گشتند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: باید با فراهم کردن مقدمات ظهور زمینه را برای ایجاد بهشت روی زمین محقق کرده و جامعه را به سوی پیشرفت دین‌محور سوق دهیم.

زاکانی عنوان کرد: ترسیم و ایجاد تحول امروز در زیرساخت‌های علمی کشور برای پرش و شتاب بسیار ضروری بوده و باید به سوی مرجع کردن امور حرکت کنیم.

وی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند: زبان فارسی جزو معیار‌هایی است که باید در دنیا شناخته شود، بیان کرد: عدالت گستری از جمله معیار‌ها و ملاک‌هایی است که در دوران اصولگرایی کنونی پیگیری شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با انتقاد از برخی بی‌تدبیری‌ها در هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: توزیع یارانه برای تمام افراد چه در داخل و چه در خارج سبب می‌شود که این عدالت به وجود نیامده و عده‌ای ناراضی بمانند.

زاکانی ادامه داد: امکان دارد بعضی از افراد جامعه نیازمند پول توزیع شده نباشند که در این صورت باید به آن ها خدمات بخشید و عده‌ای دیگری محتاج حقیقی بوده و باید پول را دریافت کنند.

انتهای پیام/2667/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول