اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

اقتصاد مقاومتی باید راهبرد اصلی دولت برای دور زدن تحریم‌ها باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی باید راهبرد اصلی دولت برای دور زدن تحریم‌ها باشد.

اقتصاد مقاومتی باید راهبرد اصلی دولت برای دور زدن تحریم‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال 91 ایلام اظهار داشت: هدف نهایی دشمن در جنگ اقتصادی متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیست بلکه تحمیل خواسته‌های استعماری و متوقف کردن چرخه حرکت پرشتاب ایران اسلامی در تمام حوزه‌هاست.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مانع از الگو شدن جمهوری اسلامی برای دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان منطقه شوند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اما شروط پیروزی در این مصاف نابرابر توجه به نکاتی است که به طور خلاصه بیان می‌شود.

لطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه جنگ اقتصادی به ملت ما تحمیل شده و این یک واقعیت است که دشمن به دلیل اسلام‌خواهی ملت ایران آن را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

باید همگان از مسئولان و دولتمردان در تمام سطوح گرفته تا آحاد مردم به الزامات و پیامدهای آن پایبند باشند و هرکس باید به وظیفه خود در این شرایط جنگی عمل کند.

وی ادامه داد: همه مردم به ویژه نخبگان و خواص جامعه دولت جمهوری اسلامی را برای شکستن تحریم‌ها و دور زدن آنها یاری کرده و دولت نیز باید تمام توان مردم را در این نبرد اقتصادی مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دولتمردان باید اقتصاد مقاومتی را پایه‌گذاری کرده و در این اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس مردم را وارد صحنه کنند.

لطفی تصریح کرد: مردم ایران طی 33 سال گذشته ثابت کرده‌اند که به راحتی از هر مانعی عبور کرده و هر توطئه‌ای را در هم می‌شکنند.

امام جمعه ایلام گفت: دولت باید توجه جدی به فرمان سال رهبری مبنی بر تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی داشته و آن را راهبرد اصلی کشور در جنگ اقتصادی تلقی کند.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی با محتکران و بی‌ثبات‌کنندگان بازار باید به عنوان ستون پنجم دشمن برخورد جدی و انقلابی صورت گیرد و همه امکانات و تسهیلات کشور اعم از تسهیلات بانکی و ... در اختیار کسانی قرار گیرد که دارای روحیه جهاد اقتصادی بوده که با تمام توان جز به اعتلای کشور و رفع مشکلات مردم به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در این جنگ اقتصادی باید به عنوان یک جهاد مقدس با دشمنان خدا با توسل و دعا و خلوص نیت از خداوند کمک خواست. بدون تردید یاری خداوند در این صحنه نه تنها دشمنان را در رسیدن به مقاصدشان ناکام می‌گذارد بلکه نصرت و یاری الهی عزت و سربلندی ملت را بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های مهم هفته از جمله سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و همچنین رحلت جانسوز یادگار حضرت امام اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حاج سید احمد خمینی یکی از چهره‌های درخشان و تابناک روحانیت است.

امام جمعه ایلام در پایان با اشاره به افزایش نرخ صعودی فیش‌های گاز از مسئولان شرکت گاز ایلام خواست به این مسئله توجه کنند.

وی همچنین از نبود و کمبود برنج در ایلام به شدت انتقاد کرد و گفت: در آستانه سال جدید نباید برنج به عنوان یکی از مواد غذایی پرمصرف در ایلام نایاب شود.

انتهای پیام/2246/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول