اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور:

زوجینی که تصمیم‌ جدی برای طلاق دارند مشکلات جدی ندارند

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: زوجینی که تصمیمات جدی برای طلاق دارند، مشکلات جدی ندارند.

زوجینی که تصمیم‌ جدی برای طلاق دارند مشکلات جدی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کاظم نظم‌ده عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در راستای تحکیم خانواده در دین اسلام محتواهای خوبی وجود دارد که باید براساس آسیب‌های مختلفی که جامعه را تهدید می‌کند از آنها استفاده کرد.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به طور کلی چند مشاوره شامل چند بخش تحصیلی، شغلی، خانوادگی و دیگر مقوله‌هایی مانند این است که باید برای افراد مختلف دسته‌بندی انجام شود تا مشاوره‌های مورد نیاز به آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که دچار مشکلاتی در زمینه‌های مختلف می‌شوند از نبود آموزش صحیح رنج می‌برند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بسیاری از زوج‌ها در ابتدای ازدواج آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند.

نظم‌ده ادامه داد: نداشتن مهارت‌های لازم و علاوه بر آن نداشتن راهنما و هدایت‌گر مناسب در زمینه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند سبب می‌شود که افراد در گمراهی قرار بگیرند و بسیاری از اختلافات میان آنها رشد کند.

وی با اشاره به تالیف کتابی در زمینه زناشویی در سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: تالیف این کتاب بیش از دو سال زمان برده که صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در تالیف آن نقش داشته‌اند و کتابی ارزشمند است که می‌تواند مرجع مناسبی برای افراد باشد.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی را کمتر از حد مورد انتظار عنوان کرد و یادآور شد: دلیل اصلی کم بودن مراجعه به این مراکز انجام ندادن اقدامات در راستای فرهنگ‌سازی برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای است.

نظم‌ده با اشاره به دخالت مشاوره در برخی از مولفه‌های اجتماعی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مشاوره جز یکی از خدمات اساسی باشد که مردم برای حفظ سلامتی خود از آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: قسمت عظیم مشکلاتی مانند کج‌خلقی، بدخلقی، بدرفتاری و بی‌حوصلگی‌هایی که در افراد جامعه به ویژه در جوانان به وجود می‌آید به راحتی با مشاوره قابل حل است.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: به عنوان مثال بسیاری از زوجینی که تصمیمات جدی برای طلاق دارند مشکلات جدی ندارند و تنها نیاز به هدایتی ساده دارند که زندگی مشترکشان به هم نخورد.

نظم‌ده ادامه داد: در استان یزد که طرح مشاوره برای زوج‌های در حال طلاق پایلوت شده بود بیش از 40 درصد زوج‌ها بعد از دریافت خدمات مشاوره از طلاق صرف‌نظر کرده و به زندگی خود بازگشته‌اند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از هزار مرکز مشاوره زیر پوشش بهزیستی در سراسر کشور به مردم خدمات ارائه می‌دهند، اظهار کرد: میانگین مراجعه به این مراکز به طور متوسط بین دو تا سه نفر در روز است.

نظم‌ده ادامه داد: باید برای بالا رفتن این مقدار اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی انجام شود تا مردم با خدمات این مراکز آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید در علم مشاوره از منابع بومی‌سازی شده استفاده کرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از یک سال است در زمینه اقداماتی انجام شده است و محتواهایی ارزشمند از طریق مشارکت حوزه علمیه با کارشناسانی که در این زمینه مهارت‌های لازم را دارند، تهیه شده است.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: البته باید در نظر داشت که این منابع با وجود جامعیتی که دارند ولی باید به طور مرتب مورد بازبینی و به‌روزرسانی قرار بگیرند.

انتهای پیام/70010/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول