اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع در کرمان

خبرگزاری فارس: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع (ریفرال) امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی در کرمان افتتاح شد.

افتتاح مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع «ریفرال» امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، معاون بهداشتی دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان و سایر مسئولان دانشگاه در شهر کرمان افتتاح شد.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان در این زمینه گفت: در شهرستان‌های بزرگ و یا شهرستان‌هایی که تعداد افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی بیشتر زندگی می‌کنند، مراکز مشاوره رفتاری ایجاد شده است.

مهدی شفیعی افزود: در این مراکز خدمات مشاوره، تشخیص، درمان بیماری‌ها و خدمات حمایتی برای افرادی که مبتلا به ایدز هستند، انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بعضی از شهرستان‌ها مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود ندارد، مقرر شد در مراکز استان‌ها یک مرکز به عنوان مرکز مرجع راه‌اندازی شود تا سایر شهرستان‌ها بتوانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استفاده کنند.

شفیعی بیان کرد: در این مرکز خدمات تخصصی‌تر با حضور پزشک عمومی، متخصص عفونی، روان‌پزشک، روانشناس و مددکار ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با تجهیز و راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع در کرمان، دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی همجوار این دانشگاه شامل جیرفت و بم به دلیل نداشتن زیرساخت لازم از این مرکز خدمت دریافت می‌کنند.

شفیعی گفت: برای بهسازی و تجهیز اولیه این مرکز حدود 100 میلیون تومان از اعتبارات معاونت بهداشتی دانشگاه و همچنین برای خرید وسایل حدود 13 میلیون تومان از اعتبارات سازمان‌های بین‌الملل هزینه شده است.

وی شمار مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی در سطح استان را حدود 600 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 150 نفر تشکیل پرونده داده‌اند و به طور مرتب مراقبت می‌شوند و مابقی گمنام هستند.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول