اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی:

مشاوره باید در سبد سلامت خانوار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: مشاوره باید مانند دیگر خدماتی که افراد برای سلامت خود در نظر می‌گیرند در سبد سلامت خانوارها قرار بگیرد.

مشاوره باید در سبد سلامت خانوار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کاظم نظم‌ده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی که در تالار همایش‌های دانشکده پیراپزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید به دیدگاه‌های موجود در اهل بیت (ع) برای مسائل روانشناسی بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: در واقع در جامعه کنونی دیدگاه‌های اهل بیت و مدل‌های تفکری ایشان نسبت به مسائل روانشناختی و مشاوره‌ای مغفول مانده و باید به آنها توجه بیشتری شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی ادامه داد: در واقع اگر در عملکرد خود به سیره و روش خاندان پیامبر (ص) نگاه کنیم تمام اقدامات ما برکت پیدا می‌کند.

نظم‌ده با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در جوار بارگاه مطهر رضوی خاطرنشان کرد: این حرکت می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های زیاد مشهد مقدس در مباحث فرهنگی اسلامی مانند الگو برای سایر استان‌ها و شهرستان‌ها عمل کند.

وی با بیان اینکه به کارگیری قالب‌های اسلامی در ارائه خدمات مشاوره یکی از راهبردهایی است که از سال‌های گذشته در ذهن مسئولان سازمان بهزیستی جای داشته است، تاکید کرد: سازمان بهزیستی نخستین سازمانی است که به صورت تخصصی و علمی وارد حیطه مشاوره شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور ادامه داد: به عبارت دیگر بهزیستی جزء نخستین سازمان‌هایی است که سلامت جسمانی بدون سلامت روحانی معنایی ندارد را درک کرده بنابراین باید برای نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در جامعه گام‌های اساسی برداشته است.

نظم‌ده تصریح کرد: در سازمان بهزیستی بهترین نوع خدمات مشاوره به افراد ارائه می‌شود و تلاش‌هایی که این سازمان در این زمینه انجام داده غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تمام خدمات را به گونه‌ای که شایسته مردم است به آنها ارائه داد یادآور شد: علم دائما در حال کامل شدن است و باید در این پیشرفت‌ها جایگاه ایرانی و اسلامی را به خوبی تبیین کرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور ادامه داد: به عبارت دیگر برای برنامه‌ریزی‌های کارساز در زمینه سلامت نمی‌توان از نگاه به محیط‌های فرهنگی غافل شد.

نظم‌ده با یادآوری تاثیرات محیط بر روی فرآیند مشاوره تاکید کرد: لازم است برای هر محیطی راهبردهای ویژه برای مشاوره در نظر گرفته شود تا بتوان مشاوره‌ای سودمند را به افراد ارائه کرد.

وی افزود: باید بتوانیم برای مشاوره مدلی که با فرهنگ کشور ارائه دهیم، به عبارت دیگر مشاوران باید با توجه به رویکردهای ایرانی و اسلامی خدمات مشاوره را به مردم ارائه دهند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: باید بتوانیم برای کشور خود و کشورهایی مانند کشور ایران که فرهنگ مشابهی دارند مدل و الگویی برای مشاوره تعریف کنیم تا مردم بتوانند با الگوسازی‌های به جا از خدمات مشاوره‌ای ایرانی و اسلامی استفاده کنند.

نظم‌ده با بیان اینکه در رشد خدمات مشاوره‌‌ای نباید از استان‌های کم‌برخوردار غافل شویم اظهار کرد: در واقع توسعه پایدار بر خلاف این امر است و اگر در رشد خدمات در استان‌های کم‌برخوردار غافل شویم در واقع زمینه را برای آسیب‌های اجتماعی به وجود آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت باید بخشی از هزینه‌های مشاوره را پرداخت کند، یادآور شد: این پرداخت هزینه در واقع یک نوع مدل پیشگیری است که احتمال وقوع آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و ناسازگاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول