اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

مشاوره دینی و اخلاقی قبل از ازدواج الزامی شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید همان‌گونه که آموزش‌های پزشکی و بهداشتی قبل از ازدواج به زوج‌ها الزامی است، برنامه مشاوره‌های خانواده و مشاوره‌های دینی و اخلاقی الزامی شود.

مشاوره دینی و اخلاقی قبل از ازدواج الزامی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در جلسه امضای تفاهمنامه بین دادگستری استان و حوزه‌های علمیه کرمان اظهار داشت: عمده پرونده‌های دادگستری که به مراکز مشاوره ارسال شده‌اند به سمت صلح و سازش و آشتی سوق داده شدند و این امر مُبَیِن اهمیت مشاوره و تأثیرگذاری آن بر افراد است.

وی افزود: ضرورت وجود مشاوره و تأثیر مثبت آن در پرونده‌های دادگستری بر کسی پوشیده نیست و انتظار می‌رود، بتوان با ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی و تأثیر این گونه مشاوره‌ها بر خانواده‌های در آستانه فروپاشی فرصتی دوباره را برای زوج‌ها احیا کرد.

توکلی بیان داشت: حوزه نقش بسیار مؤثری در تحکیم بنیان‌های خانواده می‌تواند ایفا کند و باید همان‌گونه که آموزش‌های پزشکی و بهداشتی قبل از ازدواج به زوج‌ها الزامی است، برنامه مشاوره‌های خانواده و مشاوره‌های دینی و اخلاقی الزامی شود.

این مقام قضائی تحقق مؤثر و موفق این امر را در گرو هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی ذکر کرد و ابراز داشت: ابتدا باید چالش‌ها و آسیب‌های جامعه امروز را برای قشر طلبه تبیین و پس از آن راهکار مناسب مطابق با تعالیم اسلامی و آموزه‌های مذهبی را خواستار شد.

توکلی امضای تفاهمنامه بین دادگستری و حوزه علمیه را اقدامی خوب و اثرگذار دانست و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهمنامه بتوان راه‌های استفاده بهتر و عملی‌تر از ظرفیت‌های بالای حوزه‌های علمیه را در جامعه مهیا کرد.

حسین الله‌وردی مدیر حوزه‌های علمیه کرمان گفت: حوزه علمیه با تمام بضاعت خود آماده همکاری است و این همکاری باید با برنامه‌ریزی در یک ضابطه مناسب شکل بگیرد.

وی بیان داشت: باید با یک نگاه فرهنگی به این موضوع نگریست و با تشکیل کمیته‌ای در مسیر اجرای تک تک بندهای توافق‌نامه گام برداشت.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول