اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و کشوری

نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی کشور در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و کشوری نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در مشهد افتتاح شد و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی کشور در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم افتتاحیه نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی با نام معرفت پیش‌از ظهر امروز در تالار اجتماعات دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

محمد حسن‌زاده، موسس نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در کشور در مراسم افتتاحیه این مرکز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دیرینه‌ای که برای ساخت مرکز مشاوره با رویکردهای اسلامی وجود داشته است، اظهار کرد: زیرساخت‌سازی برای اجرایی شدن این مهم از حدود 20 سال قبل آغاز شده بود.

وی تصریح کرد: ایجاد موسسات مشاوره با رویکردهای اسلامی مانند بناهایی است که تا سالیان دیگر پابرجا می‌ماند و این موسسات با خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانند بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر نسل جوان با آنها درگیر هستند را حل کنند.

موسس نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی، نظام روانشناسی اسلامی را بهترین نظام روانشناسی و مشاوره‌ای دانست و خاطرنشان کرد: در کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی باید از این نظام استفاده شود تا بتوان بسیاری از مشکلات رفتاری و یا حتی قانونی را حل کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه بهترین معیارهای روانشناسی در دین اسلام وجود دارند تاکید کرد: بهترین انسان‌های تاریخ پیامبر اکرم‌ (ص) و اهل بیت ایشان هستند و باید تمامی مکاتب روانشناسی با این افراد و نحوه رفتار و مکتب آنها مقایسه شوند.

وی با اشاره به نکاتی که قرآن در مورد بهداشت روان ذکر می‌کند یادآور شد: بهداشت و سلامت روان مقوله‌ای است که در قرآن کریم بسیار به آن پرداخته شده است و برای بنا نهادن بهترین نظام مشاوره‌ای می‌توان از رهنمودهای این کتاب آسمانی استفاده کرد.

موسس نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی با اظهار ناراحتی از مرجع قرار گرفتن منابع خارجی در نظام مشاوره کشور، بیان کرد: کشور ما با داشتن کتب قرآن و دین اسلام، دارای بهترین مکتب روانشناسی است که باید از آموزه‌های آن در انجام مشاوره‌های خود استفاده کند.

حسن‌زاده ادامه داد: در واقع معیار سنجش تمام مکاتب روانشناسی مکتب روانشناسی اسلام است و باید در کشور ما نیز از این امکان به درستی و به جا استفاده شود.

نخستین مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی در کشور معرفت نام دارد که با توجه به ظرفیت‌های کلانی که در جوار بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) وجود دارد می‌تواند در انجام وظایف خود موفقیت‌های زیادتری را به دست بیاورد.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول