اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم:

4 مرکز مشاوره روان شناسی در مناطق محروم قم تاسیس شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: برای پیشگیری از برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات مناطق محروم، چهار مرکز مشاوره روانشناسی با رویکرد اسلامی در مناطق محروم قم تاسیس شد.

4 مرکز مشاوره روان شناسی در مناطق محروم قم تاسیس شد

ابراهیم حاج مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از تاسیس مرکز مشاوره روان شناسی با رویکرد اسلامی در قم خبر داد و اظهار کرد: برای تاسیس چنین مرکزی در استان قم تمام اقدامات لازم انجام شد و پس از انجام کارهای اداری توانستیم مجوزهای لازم را برای تاسیس مرکز مشاوره روان‌شناسی با رویکرد اسلامی اخذ کنیم.

وی افزود: برای تاسیس این مرکز از روحانیونی که در علوم دانشگاهی و حوزوی تحصیل کرده بودند دعوت کردیم که در این مرکز ما را یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: شهرداری نیز در تاسیس مراکز مشاوره روان‌شناسی در مناطق محروم، بهزیستی را یاری می‌کند تا بتوانیم فرهنگ بهره بردن از خدمات مرکز مشاوره را در مناطق محروم نهادینه کنیم.

وی افزود: مراکز مشاوره اغلب در نقاط مرفه شهر فعال هستند ولی ساکنان نقاط محروم از دریافت خدمات این مراکز بی‌بهره‌اند.

حاجی مظفری با بیان اینکه آمادگی داریم در مناطق محروم یارانه‌ای برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای تخصیص دهیم اذعان کرد: مرکز مشاوره در جامعه ما به یک مرکز بسیار فانتزی تبدیل شده است که ساکنان منطقه‌های محروم از آن دور مانده‌اند و به همین دلیل آمادگی داریم با تخصیص یارانه‌ای برای این مراکز در مناطق محروم استفاده از خدمات مشاوره‌ای را نهادینه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم تاکید کرد: اینکه فعالیت مراکز مشاوره موقتی باشد امکان پذیر نیست چرا که در برخی مواقع مددجو نیازمند چندین جلسه مشاوره است و باید در این راستا پرونده‌ای برای وی ایجاد شود.

وی ادامه داد: اکنون سه مرکز مشاوره در مناطق محروم و حاشیه شهر ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم مشکلات مردم را در این مناطق برطرف کنیم.

حاج مظفری ادامه داد: مرکز مشاوره چهارم نیز با همت و همکاری شهرداری در یکی از مناطق محروم در حال افتتاح است که می‌تواند تاثیر شایانی در برطرف کردن برخی مشکلات روان شناختی مردم این منطقه داشته باشد.

وی تاکید کرد: سه مرکز مشاوره که در مناطق محروم ایجاد شده به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند و در صورتی که اگر از نظر مالی حمایت شوند به 20 هزار خانواده در معرض آسیب خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

*انتقال بیماری ایدز از طریق سرنگ کاهش یافته‌ است

مدیرکل بهزیستی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ناشی از بیماری ایدز اشاره و بیان کرد: این افراد مشکلات اقتصادی و پزشکی دارند و نیاز است برخی از این افراد مشکلات خود را در یک جلسه خصوصی با مسئولان دستگاه‌ها مطرح کنند.

وی با بیان اینکه امروز شرایط انتقال بیماری ایدز با تمهیداتی که برای این افراد اندیشیدیم با گذشته تغییر کرده است اظهار کرد: در گذشته انتقال ایدز از طریق سرنگ آلوده معتادان رخ می‌داد ولی امروز با پیشگیری‌های بهزیستی برای استفاده از سرنگ یک بار مصرف این روش انتقال کاهش یافته است.

انتهای پیام/78005/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول