اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

خدمات مشاوره‌ای به زنان سرپرست خانوار ارائه شود

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: باید خدمات مشاوره‌ای به بانوان ارائه شود تا به این ترتیب از آمار طلاق کاسته شده و به جمعیت بانوان سرپرست خانوار افراد اندکی افزوده شود.

خدمات مشاوره‌ای به زنان سرپرست خانوار ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی محمد ذوالفقاری ظهر امروز در همایش علمی تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار که در تالار شهید چمران ارومیه برپا شد، اظهار داشت: باید به طور جدی با معضل اجتماعی طلاق مبارزه کرده و از شکل گرفتن ازدواج‌های منطبق بر احساس، زودهنگام و .. خودداری به عمل آید تا زندگی زوج‌ها از دوام و استحکام بیشتری برخوردار شود.

وی تصریح کرد: گاهی دیده شده است بانوانی سرپرستی و مدیریت خانواده خود را به عهده می‌گیرند که هیچ‌گونه شناختی از مسائل روز جامعه، ‌ارتباط‌‌‌های اجتماعی نداشته و از هنر خاصی نیز برخوردار نیستند تا از این طریق به ارتزاق خود و اعضای خانواده‌ مبادرت کنند پس با مشکلاتی به مراتب بیشتر و اساسی‌تر روبه‌رو می‌شوند از این رو می‌طلبد زمینه را برای ازدواج‌های صحیح فراهم کرد تا چنین مشکلاتی بروز پیدا نکند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه 22 دستگاه در امور زنان در حال فعالیت هستند، افزود: هر یک از این دستگاه‌ها به اشکال مختلف در حال خدمت به بانوان بوده و بسترهای مورد نیاز را برای تسهیل امور اجتماعی، اقتصادی و ... فراهم می‌کنند ولی لازم است در این ارتباط بین سازمان‌ها وحدت رویه شکل بگیرد تا خدمات بهتر و مناسب‌تری به آنها ارائه شود.

ذوالفقاری به مراجعه دیرهنگام بانوان سرپرست خانوار به کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: هنوز سامانه و نظامی وجود ندارد که بدون فوت وقت اطلاعات بانوان بی‌سرپرست را ثبت و ضبط کند بنابراین بانوان اغلب زمانی به مددکاران این مجموعه مراجعه می‌کنند که زمان زیادی سپری شده و مشکلاتشان پیچیده‌تر و حادتر شده است.

وی وارد شدن مؤسسه‌های خیریه به مسائل زنان را خواستار شد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های نهفته در بین سازمان‌های مردم‌نهاد باید به شکل درست استفاده کرد علاوه بر اینکه برای رفع نیازهای اقتصادی جامعه هدف تلاش می‌شود باید نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنها را نیز شناخت و رفع کرد.

انتهای پیام/61002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول