اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن خبر داد

استفاده از امکانات آموزشی و مشاوره‌ای برای ارتقا کیفیت مسابقات قرآن

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شکوفه‌ها ویژه خواهران گفت: در این دوره از مسابقات سعی شده است برای ارتقاء کیفیت مسابقات قرآن از اساتید و ابزارهای آموزشی و مشاوره‌ای استفاده شود.

استفاده از امکانات آموزشی و مشاوره‌ای برای ارتقا کیفیت مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه خانی‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه شکوفه‌های خواهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: شرکت‌کننده‌ها در این دوره از مسابقات از 31 استان کشور هستند.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت‌کننده‌های استان‌های متفاوت به دلیل متفاوت بودن متقاضیان شرکت در مراحل شهرستانی و استانی در استان‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و ظرفیت‌های مختلفی برای هر کدام از استان‌ها برای شرکت در این مسابقه تعریف شده است.

دبیر اجرایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شکوفه‌ها ویژه خواهران خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که در حال حاضر در این دور از مسابقات شرکت کرده‌اند برگزیده‌های استانی گروه خودشان بوده که تا این رده صعود کرده‌اند.

خانی‌زاده با اشاره به وجوه تمایز مسابقات سال جاری با سال‌های گذشته یادآور شد: در سال‌های گذشته مرحله نهایی برای داوطلبان شرکت در رده سنی شکوفه‌ها پیش‌بینی نشده بود اما در سال جاری برای رشته‌های قرائت و حفظ کل برای رده سنی شکوفه‌ها به طور جداگانه مرحله نهایی پیش‌بینی شده است.

وی در این راستا ادامه داد: همچنین در این دوره از مسابقات استاد مشاور و راهنما برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شکوفه‌ها ویژه خواهران با اشاره به متفاوت بودن امکانات استان‌های متفاوت در کشور تصریح کرد: برخی از این عزیزان شرکت‌کننده از استان‌های دوردست برای شرکت در این همایش می‌آیند و از این جهت ممکن است در استانی که اقامت می‌کنند امکان دسترسی به اساتید مجرب را نداشته باشند.

خانی‌زاده ادامه داد: از اینرو مربیان مجربی به عنوان مشاور برای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در نظرگرفته شده است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان بعد از تمرینات اولیه لوح فشرده قرائت خود را دریافت می‌کنند و می‌توانند آن را به اساتید برای رفع اشکال ارائه دهند و اساتید اشکالات قرائت و یا دیگر رشته‌ها را رفع می‌کنند و از اینرو کیفیت مسابقات بالا می‌رود.

دبیر اجرایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شکوفه‌ها ویژه خواهران با بیان اینکه قوای ذهنی برای رشته های حفظ در هنگام صبح و برای رشته‌های قرائت و حفظ در هنگام بعد از ظهر بالاتر است متذکر شد: مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ در نوبت صبح و قرائت و ترتیل در نوبت بعد از ظهر برگزار می‌شود.

خانی‌زاده ادامه داد: با این احتساب کلاس‌های آموزشی و رفع اشکال‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ در نوبت بعد از ظهر و قرائت و ترتیل در نوبت صبح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هیئت داوران این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: تعداد داوران این دوره 10 نفر هستند که این افراد از بهترین افراد موجود در کشور در رشته‌های مختلف انتخاب شده‌اند و سرپرتس هیئت داوران را نسرین نافذ کلام برعهده دارد.

دبیر اجرایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شکوفه‌ها ویژه خواهران با اشاره به محدوده سنی که رده سنی شکوفه‌ها را تشکیل می‌دهند بیان کرد: این رده رده زیر 16 سال است و معمولا افراد زیر هشت سال را شامل نمی‌شود.

خانی‌زاده با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار کرد: در حال حاضر 35 نفر در رشته ترتیل، 32 نفر در قرائت، 14 نفر حفظ کل و 21 نفر در حفظ 20 جز شرکت برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند که تعدادی از این افراد هنوز در جلسه حضور پیدا نکرده‌اند و امید می‌رود به زودی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/70010/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول