اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

حضور 16 هزار نفر در مسابقات استانی و شهرستانی اوقاف زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور 16 هزار نفر در مسابقات استانی و شهرستانی اوقاف استان زنجان خبر داد.

حضور 16 هزار نفر در مسابقات استانی و شهرستانی اوقاف زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 400 نفر در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کرده بودند، که امسال این تعداد پنج برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته جوانان و نوجوانان استقبال مطلوبی از سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن داشتند، اضافه کرد: بر اساس آمار گرفته شده در این دوره از مسابقات 16 هزار و 606 نفر از خواهران و برادران حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات افزود: پس از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در این مرحله 480 نفر برگزیده شدند و به مرحله استانی راه یافتند.

این مسئول تصریح کرد: پس از برگزاری مسابقات در مرحله استانی 100 نفر از شرکت‌کنندگان در بخش‌‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شدند.

باقری با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های قرآنی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور انجام شده است، اضافه کرد: سهمیه استان زنجان در این بخش 3 هزار و 277 نفر بود که با استقبال مطلوب علاقه‌مندان به قرآن، این تعداد به 4 هزار و 181 نفر در استان رسید.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای این طرح حفظ یک جزء قرآن کریم تعیین شده بود، گفت: به علت اعتقادات دینی و مذهبی که در بین مردم استان زنجان وجود دارد، 20 نفر از شرکت‌‌کنندگان 16 جزء از قرآن کریم را در شش ماه حفظ کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 161 امامزاده در استان زنجان وجود دارد که سالانه بیش از 50 برنامه فرهنگی در جوار بقاع اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عمران بقاع و اماکن مذهبی از اهداف این اداره کل است، اضافه کرد: همچنین توسعه کمی و کیفی منابع انسانی و مالی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیز از دیگر اهدافی است که این اداره کل انجام می‌دهد.

باقری اذعان داشت: این اقدام در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و جذب جوانان به این مکان‌ها صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به توسعه کمی و کیفی منابع انسانی و مالی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی متذکر شد: تقویت نقش و مشارکت‌های دولتی و مردمی در عمران بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی نیز از دیگر اهدافی است که در این زمینه عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول