اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

لغو مبنای 60 درصد فروش در پرداخت تسهیلات / تسهیلات ویژه برای صیانت از تولید‌

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک‌ها نباید در اجرای مصوبات ستاد تسهیل تعلل و تأخیری داشته باشند بلکه ضرورت دارد در پرداختی‌های خود اقدامات اساسی را انجام دهند.

لغو مبنای 60 درصد فروش در پرداخت تسهیلات / تسهیلات ویژه برای صیانت از تولید‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل محسن صالحی‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل اردبیل اظهار داشت: برای حمایت از تولید آیین‌نامه‌ها و مصوباتی که به بانک‌ها ابلاغ می‌شود، اعتبار اجرایی دارند و سیستم بانک بایستی نسبت به اجرایی کردن آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به آیین‌نامه شورای پول و اعتبار در مورد اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی تصریح کرد: ‌شورای پول و اعتبار آیین‌نامه اعطای تسهیلات بر مبنای 60 درصد فروش سال گذشته به واحدهای تولیدی را لغو کرد.

صالحی‌نیا خاطر نشان کرد: این موضوع به بانک‌های عامل کشور ابلاغ شده و اینکه چرا در استان اردبیل اجرایی نشده باید سیستم بانکی پاسخگو باشد.

این مسئول با بیان اینکه در وزارتخانه هیچ محدودیتی در اجرای آیین‌نامه‌ها و مصوبات احساس نمی‌شود، اضافه کرد: چیزی که قانون می‌شود باید اجرایی گردد و ما برای واحدهای تولیدی در استان هیچ مانعی قائل نیستیم.

وی یادآور شد:‌ ستاد تسهیل از ظرفیت‌های مناسبی برای حمایت از بخش صنعت و معدن برخوردار است که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به تفویض اختیار از سوی هیئت دولت به استانداران و اعضای کمیته تسهیل کشوری در استان‌ها برای اجرای مصوبات این ستاد اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه استانی کمیته قابل حل است، ادامه داد: برای صیانت از تولید منابع و تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.

صالحی‌نیا گفت:‌ ما در شرایط فعلی قادر می‌باشیم با منابع پیش‌بینی شده و مصوبات اخیر به پویایی تولید کمک قابل توجهی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از پرداخت تسهیلات ویژه برای کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل و دیگر طرح‌های معرفی شده در حدود 160 واحد اشاره کرد و افزود: قرار شد برای کارخانه خودروسازی سبلان به ظرفیت تولید 150 دستگاه تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ارز مبادله‌ای پرداخت شود.

صالحی‌نیا تصریح کرد: در کنار آن مقرر شد برای 160 واحد مشکل‌دار این استان تسهیلات مورد نظر پرداخت شود تا زمینه برای یک حرکت مناسب و مطلوب در راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی فراهم آید.

در این جلسه اعضای کارگروه کمیته تسهیل کشوری به 250 پرونده واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار رسیدگی کردند.

انتهای پیام/‌62001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول