اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

ترویج فرهنگ شهید و شهادت از اهرم‌های قدرت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت تلاش کنیم، گفت: ترویج فرهنگ شهید و شهادت از اهرم‌ها و ابزارهای قدرت است.

ترویج فرهنگ شهید و شهادت از اهرم‌های قدرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن ساکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام خمینی(ره) در 22 اسفند سال 58 فرمانی تاریخی صار کردند که آن تاسیس بنیاد شهید بود.

وی، ترویج فرهنگ شهید و شهادت و زنده نگه‌داشتن این مهم را یکی از اهرم‌ها و ابزارهای قدرت و مقاومت برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه ترویج و تکریم فرهنگ شهید و شهادت یکی از مؤلفه‌های قدرت است، افزود: یادواره‌های شهدا در دورترین نقاط روستاها به صورت خودجوش برگزار می‌شود که این نشأت گرفته از اعتقاد راسخ به این مهم است.

ساکی با اشاره به کلمه شهید در قرآن گفت: در قرآن کریم بیش از 100 بار کلمه شهید و مشتقات آن آورده شده که از تکریم و احترام شهید و شهادت یاد کرده است.

تکریم و احترام به خانواده شهدا حق است

وی با بیان اینکه تکریم و احترام به خانواده شهدا حق است نه امتیاز تصریح کرد: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران حق آنها است و در این راه دشمن تبلیغات فراوانی انجام داده تا تفکر مردم را به سوی امتیاز دادن به خانواده شهدا سوق دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اهداف شهدا افزود: آگاهی داشتن از مقام و منزلت شهید و شهادت، اطاعت محض از ولایت فقیه، پیروی از فرهنگ عاشورا و عشق به امام حسین، تفکر بسیجی و وطن‌دوستی از مهم‌ترین اهداف شهدا برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بوده که در وصیت‌نامه‌هایشان به وضوح دیده می‌شود.

اعزام بیش از یک‌هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به عتبات

این مسئول از اعزام بیش از یک‌هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به عتبات و عالیات و عمره مفرده در سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه آموزش مسابقات قرآنی را در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: 444 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد یک‌هزار و 859 نفر از دانش‌آموزان ایثارگر از خدمات مشاوره و حمایت‌های بنیاد بهره‌مند شده‌اند.

ساکی در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در این نهاد متذکر شد: تعداد جلسات برگزار شده ستاد دانشگاه 32 مورد، سرکشی از مدارس 80 مورد، طرح مدیریت فردا 202 مورد، ثبت اطلاعات دانش‌آموز بیش از 8 هزار و 500 مورد و تعداد مقالات بررسی شده دفتر نخبگان 82 مورد بوده است.

انتهای پیام/69008/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول