اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی خبر داد

پذیرش ۲۳۰ دانشجو در مرکز علمی و کاربردی امام خمینی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان گفت: مرکز علمی کاربردی امام خمینی(ره) زیرنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی و در حال حاضر ۲۳۰ دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

پذیرش ۲۳۰ دانشجو در مرکز علمی و کاربردی امام خمینی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عابدین عابدی‌‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بیش از هر روز دیگری مردم شهید را می‌شناسند و ارزش حقیقی شهید را درک می‌کنند.

وی افزود: از سال جاری به دلیل مقام شامخ شهدا، 22 اسفند که سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است، روز بزرگداشت مقام شهید نیز نامگذاری کرده‌ایم.

عابدی‌مقدم با بیان اینکه آحاد ملت ایران، جامعه ایثارگران تعریف می‌شوند، خاطرنشان کرد: 98.2 درصد مردم که به این انقلاب «آری» گفته‌اند و تمام کسانی که پرشور و حماسی در صحنه‌های همبستگی با ولایت‌فقیه حاضر می‌شوند، ایثارگر و جهادگر هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق اقبال خراسان‌رضوی، نگاه معرفتی و برگزاری یادواره‌های متعدد شهید است، ‌در سال جاری 750 یادواره شهید و هفت هزار یادبود شهدا در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی ادامه داد: در جهت نهادینه‌سازی یاد و نام شهدا، 500 تابلو عکس شهدا در سطح شهر و معابر استان نصب شده است.

عابدی‌مقدم گفت: در هماهنگی و تعاملی که با شهرداری مشهد صورت گرفته، در سه ماه آینده المان 220 شهید شاخص استان در ورودی و خروجی‌های شهر نصب می‌شود.

وی از تجلیل از خانواده‌های دو شهید و سه شهید یاد کرد و بیان داشت: از این خانواده‌ها در چهار مراسم ایام عید نوروز، سه خرداد، هفته دفاع مقدس و دهه فجر تجلیل و تقدیر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی از 1300 متر مربع نقاشی دیواری برای تمثال شهدا در سطح شهر مشهد خبر داد و یادآور شد: بزرگترین نقاشی دیواری کشور در حال حاضر، نقاشی 285 متری عکس امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی در خیابان شهید بهشتی است.

عابدی‌مقدم اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی در سال جاری  13 هزار نفر تعهد اردویی زیارتی و یادمانی را داشته که تاکنون این تعهد را به بیش از 28 هزار نفر رسانده است.

وی با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید با نام امام خمینی(ره)، متذکر شد: این مرکز در حال حاضر در رشته‌های علوم قرآنی و مددکاری، 230 دانشجو در مقطع کاردانی جذب کرده است؛ هم‌چنین این مرکز دانشجویان را از حیث جنسیت، روز‌های برگزاری کلاس و اساتید به طور کامل تفکیک کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: پذیرش در این دانشگاه آزاد بوده و فقط خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگر تحت پوشش بنیاد از مزایای ویژه‌ای برخوردار هستند.

عابدی‌مقدم اظهار داشت: در سال جاری 1200 نفر استخدام دولتی از فرزندان شهدا و بیش از دو هزار نفر خوداشتغالی داشته‌ایم که سهمیه سال جاری مسکن برای خانواده‌های شهدا، 3076 بوده که تاکنون 680 نفر جذب و 2600 نفر معرفی شده‌اند.

وی از اتمام و افتتاح 335 گلزار شهدا در سطح استان خراسان‌رضوی یاد کرد و ادامه داد: 39 گلزار در دست احداث بوده و ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی 10 ساختمان بنیاد در 10 شهرستان خراسان‌رضوی در سال جاری تأکید کرد: شهرستان‌های خوشاب، جوین، جغتای، مه‌ولات، درگز، زاوه، تایباد، خلیل‌آباد، بردسکن و رشتخوار در سال جاری از ساختمان بنیاد بهره‌مند شدند و  ساختمان بنیاد دو شهرستان فیروزه و باخرز نیز در حال احداث است.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول