اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خبر داد

اهدای زمین به 1500 ایثارگر متقاضی احداث مسکن

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: سال آینده به هزار و 500 ایثارگر و جانباز متقاضی احداث مسکن در شهرک منظریه شهرکرد زمین اهدا می‎شود.

اهدای زمین به 1500 ایثارگر متقاضی احداث مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 22 اسفندماه سال 58 بنا بر فرمایش امام خمینی (ره) این نهاد با هدف خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تاسیس شد و اکنون با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از جمله وظایف این نهاد است.

امیری با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت در اسلام گفت: حفظ قداست و نگهداری شایسته گلزار شهدا، نامگذاری معابر، میادین و مراکز فرهنگی و اجتماعی به نام شهدا و نصب یادمان‎های شهدا در کشور امری ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ادارات موظف به پرداخت هزینه درمان کارمندان جانباز شاغل هستند، ادامه داد: تمام ادارات موظف هستند جامعه ایثارگر شاغل در آن اداره را زیرپوشش قرار دهند، بر همین اساس هرگونه کوتاهی در درمان جانبازان زیرپوشش تخلف محسوب می‎شود.

امیری ادامه داد: در حال حاضر افزون بر 57 مرکز درمانی طرف قرارداد این بنیاد است و در این راستا 45 گروه پزشک عمومی و 52 گروه پزشک متخصص به جامعه ایثارگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی از اجرای 370 عنوان برنامه در سال‌جاری در حوزه پژوهش خبر داد و گفت: در سال‌جاری 16 اثر تألیف، تدوین و انتشار یافته؛ همچنین 25 برنامه مستند از زندگی شهدا تهیه و پخش شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جمع‌آوری 240 هزار سند از شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی همچنین از ثبت‌نام 4 هزار متقاضی مسکن در استان خبر داد و گفت: بر همین اساس قطعه زمینی به مساحت 30 هکتار در شهرک منظریه شهرکرد در نظر گرفته شده است که در سال آینده به هزار و 500 متقاضی اهدا می‎شود.

انتهای پیام/68006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول