اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه بنیاد شهید خراسان‌رضوی به مناسبت 22 اسفند

بنیاد شهید مرکز اسناد ارزش‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی طی بیانیه‌ای 22 اسفند سالروز تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام راحل را به مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک گفت.

بنیاد شهید مرکز اسناد ارزش‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی در بیانیه‌ای 22 اسفند سالروز تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام راحل را به مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: از هنگام تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان پیرمراد، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة‌الله علیه)، بیش از سه دهه می‌گذرد تا امروز این مجموعه تنومند و مقدس در سایه کار و تلاش کارکنان صدیق و پرتلاشش به مرکزی مهم در حفظ ارزش‌های حاصل از خون هزاران لاله سرخ مبدل شود.

ارزش‌هایی که برگرفته از صحنه‌ها و لحظه‌های دوران دفاع مقدس و تاریخ غرورآفرین ملتی است که  مردان و زنانش از پیر تا جوان، عارفانه و عاشقانه چون آلاله‌ها و شقایق و دور از هیاهوی روزگار در آن شرکت کرده تا تاریخ حماسه و افتخار سرخشان، در دل همه عاشقان و آزادی‌خواهان ثبت شود.

به راستی این شکوه بیداری، این آموزه‌های ماندگار را تنها در دل کبوتران پر کشیده به افق سعادت و خوشبختی، بازماندگان عزیز شهدا، یادگاران انقلاب، حماسه‌سازان دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان سرافرازی می‌توان یافت که از جان گذشتند تا کتب بی‌شمار آن حماسه‌ها را به ثبت و تصویر کشد و این چنین است که هنوز می‌توان صدای توپ و خمپاره، تیر و ترکش، مقاومت و ایستادگی و از همه مهم‌تر وحدت و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه حس کرد.

این پیام می‌افزاید: با آنکه از تأسیس این بنیاد بیش از سه دهه می‌گذرد، بنیاد شهید، هنوز سنگریست که حال و هوای جبهه و دفاع مقدس را دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون این سنگر و مرکز، کانون ثقل، اندیشه و مجمع نیکواندیش در مسیر مبارزه با شبیخون و ناتوی فرهنگی دژخیمان و بدخواهان به حرمت و عظمت خون شهدای معزز و جانبازان و آزادگان سرافراز، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امروز می‌توان ادعا کرد که کمتر مجموعه و گنجینه‌ای با پیشینه اعتقادی اسلامی، فرهنگی و ارزشی را در کشور شاهد هستیم که با اتکا به تعهد و ایمان، ولایت‌پذیری، کار و تلاش و دانش و خردجمعی کارکنان صدیقش، به عنوان سرمایه‌های انسانی پایدار، ضمن حفظ ارزش‌ها، گام‌های بزرگی را در انتقال ارزش‌های به جای مانده از خون آلاله‌های سرخش، به نسل‌های آینده به ویژه نوجوانان و جوانان برداشته است.

در بخش دیگر این بیانیه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس و با اشاره به اینکه در آستانه سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی وظیفه‌ای بس سنگین و دشوارتری را برای کارکنان خدوم این نهاد ارزشی و معنوی متصور هستیم، آمده است: دشمنان کینه‌توز نظام و انقلاب که با راه‌اندازی جنگ سرد، امروز ارزش‌ها را نشانه گرفته‌اند؛ ما باید با تبعیت از ولی امر مسلمین حکیم فرزانه و خرداندیش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) لباس رزم فرهنگی پوشیده و در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و خون شهدا بیش از پیش هوشیار و آگاه باشیم.

آنچه که امروز شهدا، خانواده شهدای معزز و ایثارگران عزیز از خادمان و خدمتگزاران خود در این سازمان مقدس انتظار دارند این است که با درک عمیق از مفهوم ارزش‌ها انقلاب اسلامی، همچون سربازی آماده رزم و در تبعیت از فرمان ولی زمان پررنگ‌تر از گذشته، چون الگویی برتر در هدایت افکار عمومی به سمت و سوی ارزش‌ها ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/70023/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول