اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

2916 خانواده شهید و ایثارگر در طرح پایش معاینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در قالب طرح پایش سلامت خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعم از والدین و همسران شهید، جانباز و ایثارگر مورد معاینه قرار گرفتند.

2916 خانواده شهید و ایثارگر در طرح پایش معاینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سیدشنوا صبح امروز در آستانه 22 اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: علاوه بر برخورداری تمامی خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان از پوشش بیمه پایه و تکمیلی، طرح پایش سلامت نیز برای والدین شهدا و همسران آنها که بالای 60 سال سن دارند اجرا شد.

وی گفت: در قالب این طرح به صورت ماهانه پزشکان به منازل والدین و همسران شهدا و جانبازان مراجعه کرده و آنها را مورد معاینه قرار می‌دهند به طوری که در این طرح علاوه بر 2 هزار و 916 نفر از والدین و همسران شهدا 324 نفر نیز از جانبازان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

این مسئول بیان داشت: در سال 91 بر اساس سیاست بنیاد شهید کلیه خانواده‌های شهدا و والدین آنها، همسران جانبازان و خانواده‌های آزادگان به همراه افراد تحت تکلف آنها که شاغل نیستند زیر پوشش خدمات درمانی و تکمیلی قرار گرفتند.

وی بهره‌مندی 18 هزار خانواده ایثارگر را از خدمات درمانی یادآور شد و افزود: 20 هزار و 766 ایثارگر نیز از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقده با بیمه ایران افراد یاد شده از خدمات کامل بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند و علت تفاوت آماری در بیمه پایه با بیمه تکمیلی در آن است که گاه ایثارگران ما شاغل در اداره‌ای هستند که بیمه تکمیلی ندارند که سعی کردیم آنها را از این خدمات بی‌نصیب نکنیم.

این مسئول در خصوص پرداخت وام مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: مبلغ وام مسکن حدود 35 میلیون تومان است که با نرخ چهار درصد و با بازپرداخت 10 تا 20 ساله به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال کلیه فرزندان جانبازان 70 درصد نیز مشمول دریافت وام مسکن شدند که تعداد آنها در استان اردبیل حدود 100 نفر بوده که از این مزایا استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدشنوا در پایان اظهار داشت: افرادی که از تسهیلات یک تا 5 میلیون تومان قرض‌الحسنه استفاده کرده و تا سال 90 بازپرداخت آن را انجام دادند مجدداً می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول