اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

توجه بیشتر به موضوع درمان ایثارگران چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان باید به درمان جامعه ایثارگران توجه بیشتری صورت گیرد.

توجه بیشتر به موضوع درمان ایثارگران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی امیری ظهر امروز در نشست شورای اداری این استان اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری همیشه یکی از پیشتازان عرصه دفاع از کشور بوده و در تمام امورات نظام و دفاع در صحنه به همگان ثابت کرده که جوانان غیور و میهن دوستی دارد.

امیری از وجود دو هزار و 331 شهید در استان خبر داد و گفت: تعداد 2 هزار و 229 جانباز بالای 25 درصد، 4 هزار و 402 جانباز زیر 25 درصد و 500 آزاده در استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به تعداد والدین شهید در قید حیات در این استان افزود: در حال حاضر یک هزار و 426 مادر شهید و 805 پدر شهید در استان چهارمحال و بختیاری در قید حیات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از ساماندهی 65 درصد از گلزار شهدا در استان خبر داد و تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات بیشتر مابقی گلزارهای شهدای استان را نیز ساماندهی کنیم.

امیری با بیان اینکه در برنامه قانون پنجم توسعه به درمان ایثارگران توجه زیادی شده، خاطرنشان کرد: در این قانون آمده است که باید هزینه درمانی جانبازان به عهده مراکز درمانی باشد و به جامعه ایثارگر توجه ویژه شود و نباید جانبازان در خصوص درمان با مشکلی روبه‌رو باشند و به درمان جامعه ایثارگران باید به طور ویژه رسیدگی شود.

وی افزود: تمامی ادارات باید با توجه به خانواده ایثارگران در خصوص اشتغال فرزندان شاهد، عنایت ویژه داشته باشند و حداقل 25 درصد از استخدام خود را به جامعه ایثارگری اختصاص دهند و در حال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به هزار نفر جویای کار هستند.

امیری از سرکشی بیش از 510 موردی استاندار از خانواده شهدا خبر داد و گفت: هر هفته نماینده ولی فقیه و استاندار چهارمحال و بختیاری و برخی از مسئولان یک روز را به خانواده شهدا اختصاص می‌دهند و پای درددل آن‌ها می‌نشینند.

این مسئول با اشاره به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: به همین مناسبت در روز 22 اسفند مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولان استانی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/68006/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول