اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران خبر داد

حمایت از پروژه‌های دانشجویی با موضوع شهادت در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران از حمایت ویژه بنیاد شهید از پروژه‌های دانشجویی با موضوع شهید و شهادت خبر داد.

حمایت از پروژه‌های دانشجویی با موضوع  شهادت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی رضایی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام به مناسبت تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در روز 22 اسفند سال 58 در کشور اظهار داشت: هر فعالیتی که در بنیاد شهید شکل می‌گیرد، فرهنگی است.

وی تعداد شهدای استان مازندران را 10 هزار و 400  نفر اعلام کرد و گفت: این نهاد در مازندران برای 31هزار و 769 خانواده شهید، 2هزار و 384 آزاده، 42 هزار و 163 ایثار گر خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران درباره اقدامات انجام شده برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهداء خاطر نشان کرد: در سال جاری 806 یادواره شهدا در مازندران برگزار شد، که همه یادواره‌های شهدای استان مازندران توسط مردم اداره شد.

این مسئول در ادامه به جمع‌آوری و مستندسازی پرونده 10 هزار  شهید در مازندران اشاره کرد و گفت: از بین پرونده‌های جمع‌آوری شده یک‌هزار سوژه به صورت داستان، فیلم، تله فیلم تهیه شد.

رضایی در ادامه دیگر اقدامات انجام شده برای زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت در سطح استان مازندران به برگزاری 650 برنامه مذهبی با عنوان یادمان شهدا خبر داد و بیان داشت: 34 حسینیه فعال در مازندران برنامه‌های مذهبی با عنوان یادمان شهدا را به طور مستمر پیگیری و اجرا می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران در ادامه به تهیه و تولید 32 اثر تلویزنی در سطح استان مازندران با همکاری صدا سیما مازندران اشاره کرد و گفت: این آثار به صورت مستند و داستان تهیه و تولید شد که به طور مستمر پخش می‌شود.

این مسئول در ادامه از حمایت بنیاد شهید انقلاب اسلامی مازندران از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های که با موضوع شهید و شهادت باشد خبر داد و گفت: تاکنون شش مورد از این پروژه‌ها با حمایت بنیاد شهید انقلاب اسلامی مازندران انجام شد.

رضایی در بخشی از سخنانش به موضوع نخبه‌پروری در بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 252 نخبه ایثارگر از حمایت‌های بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران برخوردار می‌شوند.

وی به ساماندهی گلزار شهدا در سطح استان مازندران اشاره کرد و گفت: از یک‌هزار و 578 گلزار شهید استان مازندران حدود 40 درصد آنها ساماندهی شد.

مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران در ادامه به اجرای طرح مرکز فرهنگی ورزشی ایثارگران در مرکز استان مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح در دو فاز و جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فاز اول طرح با اعتباری حدود 8 میلیارد تومان به اتمام رسید که منتظر تجهیز این مجموعه هستیم و طبق برنامه فاز اول طرح در 18 فروردین سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی در ادامه به دیدار از خانواده‌های شهدا توسط مسئولان بنیاد شهید استان مازندران اشاره کرد و گفت: طبق برنامه باید سالی یکبار از خانواده‌های شهدا و جانبازان بالای 25 درصد دیدار انجام شود که تاکنون 34 هزار و 793 دیدار انجام شد.

وی در ادامه به دیدار از 54 خانواده شهید و ایثارگر در شهر تنکابن اشاره کرد و بیان داشت: در عمده دیدارهای که انجام شد استاندار مازندران نیز حضور داشت.

این مسئول دغدغه اصل بنیاد شهید را زنده نگه داشتن یاد شهدا و نیز نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر امروز کشور ما در امنیت کامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دارد به دلیل ایثار و شهادت رزمندگان اسلام است.

انتهای پیام/86004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول