اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

یادواره لاله‌های سرخ دشت بویین زهرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آیینی باشکوه یادواره لاله‌های سرخ دشت زهرای بویین زهرا برگزار شد.

یادواره لاله‌های سرخ دشت بویین زهرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، مراسم گرامیداشت شهدای دشت بویین ‌زهرا پایین شهرستان بویین زهرا « یادواره شهدای رحیم‌آباد» برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در این یادواره ایجاد پیوند بین نسل جوان و دوران شکوه و حماسه دفاع مقدس را جزو ضروریات مهم بر‌شمرد و اظهار داشت: برپایی چنین یادواره‌هایی موجب آشنایی ملت با انبوه دشواری‌های جنگ تحمیلی و در نتیجه ایمان پولادین رزمندگان شده و سبب اشاعه فرهنگ ایثار می‌شود.

امام جمعه بویین زهرا افزود: امروز زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ای خطیر برعهده تمام مسئولان و مردم است و باید برای اشاعه آن گام برداشت.

وی ابراز داشت: راه رسیدن کنونی ملت به قله‌های افتخار و عزت بسته به اراده و ایمان آنان است و باید برای ایجاد اتحاد و وحدت در جامعه تلاش کرد.

حسین حسین‌خوانی فرزند شهید حسین‌خوانی نیز در یادواره امروز بیان کرد: حمایت و تبعیت از آرمان‌های شهدا و ولایت‌ فقیه از وظایف خطیر فرزندان شهدا بوده و باید برای تحقق رهنمود‌های رهبری گام برداشت.

وی افزود: امروز با توجه به ضرورت اقتدار آفرینی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف وظایف سنگینی برعهده  مسئولان قرار داشته و والدین و فرزندان شهدا ادامه‌دهندگان راستین خط ولایت و شهادت هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بویین زهرا نیز در حاشیه این یادواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا استقلال و آزادی را از پیام‌های مهم برپایی یادواره‌های شهدا برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در عرصه جهاد و شهادت زنده‌نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا بوده و ملت ایران امروز قدردان زحمات و جانفشانی‌های شهدا است.

حسین رجبی ابراز داشت: عرصه راهیان‌ نور نیز امروز به عنوان عرصه‌ای برای تجلی نور شهدا در جامعه بوده و نقش ویژه‌ای را در تربیت جوانان بر عهد دارد.

گفتنی است؛ روستای «رحیم‌آباد» بخش مرکزی بویین زهرا با جمعیت 200 نفری در ایام دفاع مقدس بیش از 12 لاله سرخ شهید را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده است.

انتهای پیام/77005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول