اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

حضور در یادواره شهدا نوعی مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور گسترده در یادواره شهدا، نوعی مقابله با جنگ نرم دشمنان بوده و آنان را از انجام اهداف شومشان باز می‌دارد.

حضور در یادواره شهدا نوعی مقابله با جنگ نرم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته برگزاری یادواره سردار شهید «میرحسینی» و 2 هزار شهید منطقه سیستان اظهار داشت: مراسم برگزاری پاسداشت شهید «حاج قاسم میرحسینی» باید با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

وی افزود: دوران دفاع مقدس اوج افتخار آفرینی ملت سرافراز ایران اسلامی است و در این راستا تبیین ارزش‌های این دوران و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ملت ایران هرچه دارند از برکت خون شهدای اسلام و ائمه اطهار (ع) است به همین دلیل باید برای برگزاری چنین یادواره‌هایی باید فضا سازی سالم نسبت به سایر یادواره‌ها انجام گیرد و مردم در متن این فضاها قرار گیرند و این فضاها نیز باید به گونه‌ای برگزار شود که حتی برای کودکان نیز قابل درک باشد.

نارویی تصریح کرد: امنیت، آرامش و استقلال میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای والامقام و رشادت‌های ایثارگران عزیز هستیم.

وی بیان داشت: همه ما وظیفه داریم به پاس قدر شناسی این نعمات و از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران، راهشان را ادامه دهیم زیرا به برکت خون شهدا امروز در جهان دارای عزت و سربلندی هستیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: پیشینه و تاریخ و تمدن گذشته این استان روایتگر افتخارات فراوانی است که خدا محوری، ولایتمداری و سلحشوری و میهن پرستی مردم دست‌های آفرینشگر آن هستند.

نارویی با اشاره به حضور باشکوه و گسترده مسئولان، سران طوایف و اقشار مختلف مردم ولایتمدار سیستان در این یادواره گفت: همین حضور گسترده در این گونه مراسم و یادواره‌ها نوعی مقابله با جنگ نرم دشمنان است و آنان را از رسیدن به هدف شومشان باز می‌دارد.

تشکیل هشت کمیته برای برگزاری یادواره شهید میرحسینی

فرماندار شهرستان زهک نیز در این جلسه با بیان اینکه شهدای ما آگاهانه راه خود را انتخاب کردند اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا می‌تواند در تأثیرگذاری دینی و مذهبی بر روح و روان جوانان و نوجوانان بسیار مثمرثمر باشد و آنان را در برابر توطئه‌های شوم دشمنان بیمه کند.

حبیب پیری افزود: هدف از برگزاری این یادواره انتقال رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا در مسیر تثبیت انقلاب اسلامی به نسل جوان و ارج گذاری از مقام رفیع شهدا است، که در این باره هشت کمیته تاکنون به منظور برگزاری این یادواره تشکیل شده است.

امام جمعه شهرستان زهک هم در ادامه گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام، نعمت ایثار و شهادت است و امروز باید این فرهنگ عاشورایی به نسل جدید انتقال یابد.

حجت‌الاسلام حسن خدری با اشاره به فضایل اخلاقی و رشادت شهید میرحسینی در جبهه نبرد حق علیه باطل بیان داشت: بی‌تردید، همان گونه که خاطره فداکاری‌های سردار شهید «میرحسینی» در ذهن همرزمان او در دوران دفاع مقدس ماندگار است، خدمات مخلصانه او نیز در کنار مردم سیستان در حافظه تاریخی مردمان آن خطه، جاودان خواهد ماند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان زهک نیز در این نشست ضمن تأکید بر اینکه خدمات خالصانه شهید میرحسینی در حافظه تاریخی مظلومان جاودان خواهد ماند گفت: خدمات این شهید در کنار مردم سیستان همچون خاطره فداکاری‌های او در دوران دفاع مقدس ماندگار است.

مولوی ذوقی پاک با تأکید بر اینکه این شهید با جمهوری اسلامی ایران و ولایت، عهد و پیمان بسته بود و تا پای جان خود بر عهد و پیمانی که بسته بود ایستاد، افزود: کسانی که چنین شخصیتی دارند، شهادت بزرگترین آرزوی آنها است.

سردار شهید «حاج قاسم میرحسینی»، از فرماندهان توانمند دوران هشت سال دفاع مقدس که در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت رسید، و مردم ولایتمدار سیستان، همه ساله در یادبود و پاسداشت رشادت‌های آن شهید بزرگوار با برگزاری مراسم، گرد هم جمع شده و با اهداف والای شهدا و امام شهدا، برای اعتلای ایران اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای، پیمانی مجدد می‌بندند.

یادواره سردار شهید میرحسینی و 2 هزار شهید منطقه سیستان روز چهارشنبه 16 اسفندماه از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/75002/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول