اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

یادواره 566 زن شهیده کردستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره 566 زن شهیده استان کردستان با حضور بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

یادواره 566 زن شهیده کردستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان ظهر امروز در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و 5 هزار و 400 شهید استان اظهار کرد: سپاه بیت‌المقدس کردستان در سال‌جاری به منظور مقابله با جنگ نرم دشمنان در حوزه ایثار و شهادت قدم‌های موثری برداشته است.

ابراهیم حسینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با دوران دفاع مقدس، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را قله افتخار و یک گنج دانسته‌اند.

وی افزود: ما باید افتخارت دفاع مقدس را حفظ کرده و به نسل آینده منتقل کنیم و تبیین ناگفته‌های دوران دفاع مقدس بهترین روش در این مسیر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به قله‌های سعادت باید چند کار اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: کار در حوزه ایثار و شهادت تضمین‌کننده مسیر رسیدن به قله‌های رستگاری است.

حسینی اضافه کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و برگزاری این گونه محافل معنوی و بیان کردن ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان و توجه کردن به سیره و منش آنان از راه‌های رسیدن به قله‌های عزت و سربلندی است.

وی تصریح کرد: هر جغرافیا و سرزمینی با یاد و نام قهرمانان تاریخ‌ساز شناخته می‌شود، و در استان کردستان نیز زنان و مردانی بوده و هستند که مصداق بارز تاریخ‌سازان در ایران اسلامی به شمار می‌روند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان به شخصیت شهیده شاخص کشور ناهید فاتحی‌کرجو اشاره کرد و یادآور شد: این زن شهیده نماد ولایت‌پذیری، استقامت، پایداری و اسوه مردم کردستان است که شناخت مسیر چنین شاخصه‌هایی مانع از انحراف خواهد شد.

شهادت 76 زن شهیده کردستان با ترور عوامل ضدانقلاب

حسینی عنوان کرد: استان کردستان 5 هزار و 400 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از میانگین کشوری آن نیم درصد بالاتر است و در تعداد شهدای زن استان نیز این امر صادق است.

وی به وجود 566 زن شهیده استان کردستان در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از این تعداد شهدای زن استان، 18 زن شهیده در نبرد مستقیم با دشمن به شهادت رسیدند و بیش از 76 زن شهیده نیز به دست گروهک‌های ضدانقلاب ترور شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: شیرزنان همراه با مردان غیور کردستان در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس حضور داشتند که شهیده ناهید فاتحی‌کرجو، آمنه حسینی و امین‌پور مصداق بارز این ادعاست.

حسینی شهادت را آغاز زندگی جدید عنوان کرد و افزود: استان کردستان در حوزه ایثار و شهادت جزو استان‌های برتر کشور است و این امر افتخار بزرگی برای زنان و مردان این خطه شهیدپرور است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال رشادت‌ها و افتخارات ملت و رزمندگان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به عنوان برگ زرین از تاریخ پرافتخار انقلاب، بهترین ابزار برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

وی در پایان از خانواده‌های شهدا به‌ عنوان چشم و چراغ جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: بازگو کردن خاطرات شهدا و دوران دفاع مقدس برای نسل امروز و آیندگان نیازی ضروری و لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/79005/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول