اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌ رئیس مجلس: /1

هنر ملت ایران ایستادگی در راه ولایت فقیه است / تقوای سیاسی نیاز امروز و فردا

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس مجلس گفت: هنر ملت ایران این است که رهبری صالح را شناخته و ایشان را مقتدای خود قرار داده‌ و در این راه اهل ایستادگی و پایداری است.

هنر ملت ایران ایستادگی در راه ولایت فقیه است / تقوای سیاسی نیاز امروز و فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‎فرد عصر امروز در نشست بزرگ اصولگرایی در گرگان اظهار داشت: پیروزی، دستاورد استقامت امام و امت است؛ اینکه رهبری نظام اهل استقامت باشد، پیروزی نمی‎آفریند، یکی از ارکان پیروزی، رهبری صالح که در پرتو عقلانیت، تقوا و در سایه استقامت و پایداری جایگاه شایسته‌ای را به دست آورده است.

وی، رکن دیگر پیروزی را در برخورداری ملت از ایمان و استقامت برشمرد و ادامه داد: باید تا پایان راه استقامت داشته باشیم، اینکه امروز اهل اسلام، ایمان و تقوا هستیم، بسیار خوب است، اما این آرمان نهایی نیست، بلکه باید با اسلام، خدای متعال را ملاقات کنیم که این آرمان بلند است.

ایمان دستاورد ارزشمند حیات عقلانی است

این نماینده مردم در خانه ملت؛ ایمان را دستاورد ارزشمند حیات عقلانی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر جامعه به بلوغ عقلانی دست یابد به مرحله ایمان راه خواهد یافت، در دوران ظهور منجی عالم بشریت نیز با توجه به رشد عقلانی جامعه، ایمان در جامعه اسلامی نهادینه می‎شود، چراکه جامعه به بلوغ عقلانی نزدیک می‎شود.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: کسانی که در سایه حیات عقلانی به گوهر ایمان آراسته شدند، باید تقوا پیشه کنند، کلمه زیبایی که در این روزهای حساس رهبر معظم انقلاب در تحلیل یکی از رویدادهای تلخ سه‌بار بر آن تاکید داشتند، تقوا بوده است.

وی با بیان اینکه هر قدر استطاعت دارید، تقوا داشته باشید، عنوان کرد: اگر هر یک از ما در مرتبه‎ای که می‎توانیم، اهل تقوا شویم، گام به گام به قله کمال نزدیک می‎شویم، اما اینجا پایان کار نیست، بلکه آغاز راه است.

تقوای سیاسی رمز اقتدار است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آراسته شدن به تقوا غایت هدف نیست، متذکر شد: همانطور که 22 بهمن، حماسه 9 دی، انتخابات 88 پایان راه نبود، بلکه آغاز حرکت است که پایداری و ثبات قدم، ایستادگی، صبر بر تقوا از بالاترین رسالت انسان به شمار می‎رود.

به گفته ابوترابی؛ اگر انسان‎ها به کمال اندیشه برسند، یقیناً به کمال در عمل نیز خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر و این زمان نیازمند تقوا در همه حوزه‎ها هستیم، یادآور شد: تقوای سیاسی یکی از بالاترین نیازهای امروز و فردای ماست، بنابراین در حوزه سیاست نیز باید صدق در مقام تشخیص و صدق در مقام عمل داشته باشیم، چراکه این مهم رمز اقتدار است.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه اقتدار سیاسی نظام برآمده از اقتدار سیاسی است، اضافه کرد: اندیشه انقلاب که بر آموزه‎های دینی استوار است، اقتضاء می‎کند که در حوزه سیاست نیز براساس تقوا سخن گفته و عمل کنیم، چراکه این مهم عزت‎بخش بوده و نظام را به یک نظام قدرتمند مبدل می‎کند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول