اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان - 18

پورمحمدی: ولایت‌فقیه یعنی نماد حاکمیت نخبگان ‎/ قانون اساسی برخاسته از بالاترین یافته‌های بشری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ولایت فقیه یعنی نماد حاکمیت نخبگان، گفت: قانون اساسی ما برخاسته از بالاترین یافته‌های بشری است.

پورمحمدی: ولایت‌فقیه یعنی نماد حاکمیت نخبگان ‎/ قانون اساسی برخاسته از بالاترین یافته‌های بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر امروز در جمع نخبگان، اساتید و دانشجویان استان گلستان اظهار داشت: قانون اساسی ما که در ماه‎های اول انقلاب نوشته شد، برجسته‌ترین نخبگان کشور آن را تدوین کردند.

قانون اساسی ما برخاسته از معارف موجود در فرهنگ‎های دینی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: قانون اساسی ما ترجمه شده یا کپی‌برداری شده نیست، بلکه یک قانون اساسی کامل، جامع و در مقایسه با قانون‎های اساسی کشور‎های دیگر از برجستگی‎های ویژه‎ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخاسته از بالاترین یافته‎های بشری و معارف موجود در فرهنگ‎های دینی و مجموعه داشته‎های بشری است.

تدوین‎گران قانون اساسی نخبگان و فرهیختگان جامعه بودند

پورمحمدی تصریح کرد: وقتی به مجلس خبرگان رهبری که محصول تدوین قانون اساسی است، نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که نمی‌توان در هیچ جای تاریخ جایی را یافت کرد که این همه نخبه را یکجا کنار هم داشته باشد.

وی افزود: ما حدود 15 مرجع تقلید با رساله یا بدون رساله در جلسات اولیه تدوین قانون اساسی و در جمع اول مجلس خبرگان رهبری داشتیم.

پورمحمدی یادآور شد: همچنین در آن زمان بسیاری از فرهیختگان و دانشوران در کنار آنها به تدوین قانون اساسی پرداختند.

ولایت فقیه محصول قانون اساسی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، محصول قانون اساسی را ولایت فقیه دانست و بیان داشت: دنیا می‎خواهد اصل ولایت فقیه را به عنوان دیکتاتوری مذهبی و حاکمیت خدا به صورت یک حالت تحمیل شده که هیچکس حق سئوال و جواب ندارد، تحلیل کند.

وی تأکید کرد: آنها خودشان هم می‎دانند که این یک تفسیر نابجا و نادرست است.

ولایت فقیه یعنی نماد حاکمیت نخبگان

پورمحمدی عنوان کرد: در قانون اساسی ولی‌فقیه عالم‎ترین، فرهیخته‎ترین، وارسته‎ترین، آشنا‎ترین و کارآزموده‎ترین شخصیت تعریف شده است که می‎تواند در این جایگاه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: بالاترین شخص در نظام اسلامی ما باید از بهترین‎ها باشد و باید به دنبال کسی بود و شخصی را برای جایگاه ولایت فقیه انتخاب کرد که دارای برترین ویژگی‎ها باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قانون اساسی ما اجازه نمی‎دهد که غیرنخبه در جایگاه ولی‌فقیه قرار گیرد.

رهبری و مدیریت جامعه ما یک مدیریت نخبه‌ساز و نخبه‌پرور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: در واقع این پیام قانون اساسی است که مدیریت و رهبری جامعه ما یک مدیریت نخبه‌ساز و نخبه‌پرور است.

وی تصریح کرد: قانون اساسی می‎گوید که رهبر این نظام و کشور باید در بالاترین درجه دانش قرار داشته باشد، به مسائل دنیا و دین آشنا باشد، کارورزی کرده باشد، توانا، مدیر و مدبر باشد.

وی افزود: این‎ها نکاتی است که در زمان تدوین قانون اساسی به آن توجه شده و در این قانون گنجانده شده است.

وی با اشاره به اظهارنظر مقام معظم رهبری در خصوص جشنواره فیلم«عمار» خاطرنشان کرد: امروز نمی‎توان رهبری در دنیا یافت که همچون رهبر نظام اسلامی ما هنر و فیلم را بشناسد و با فیلمنامه و نویسنده‎های عرصه فیلم و موسیقی آشنا باشد.

وی اذعان داشت: نزدیکی رهبری نظام اسلامی ما با هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه فیلم و نویسندگی به حدی است که خیلی از نویسنده‎ها قبل از اینکه کارگردان انتخاب کنند و شروع به تولید اثر خود کنند، ابتدا از نظرات مقام معظم رهبری استفاده می‎کنند.

پورمحمدی در پایان تأکید کرد: این مباحث و رفتارها از دریای نشانه‌هایی است که ثابت می‎کند مدیریت و حاکمیت نخبگان در کشور ما وجود دارد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول