اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

شاخصه نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شاخصه نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است.

شاخصه نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در جلسه ماهانه مدیران و معاونان حوزه‌های تحت اشراف وی در این شهر اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در چند زمینه قابل بررسی است که باید به خوبی به تمام زاویه‌های آن رسیدگی و از بروز برخی مشکلات برای کشور جلوگیری شود.

امام جمعه شیراز در توضیح ویژگی‌های کاندیدای شایسته گفت: این فرد باید جامع‌الشرایط و برطرف‌کننده تمام نیاز‌های کلان کشور باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: شاخصه نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه است که این جداکننده نظام ما از دیگر سیستم‌های حاکم بر جهان بوده و رئیس جمهور نخستین و شایسته‌ترین فرد در اطاعت از ولی فقیه به شمار می‌آید.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه مردم برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برخوردی مانند سیاسیون و نخبگان این عرصه دارند خاطرنشان کرد: اکنون شاهد توجه و حساسیت بیش از پیش ملت فهیم ایران در این امر هستیم که این نشان از درک بالا و دید عمیق مذهبی و سیاسی دارد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تفکرات گوناگونی وجود دارد، بیان داشت: یکی از این تفکرات، انتخاب دولت است، به این شکل که به چهره‌ای که وزیران، معاونان، تیم‌های مشخص دارد، رای داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: دولت آینده باید به مسائلی مانند اقتصاد و معیشت مردم توجه ویژه و برنامه‌ریزی کامل و منسجم داشته باشد.

ایمانی در پایان تصریح کرد: اندیشه‌های مردم در جامعه ایفای نقش می‌کند و اشخاصی که توسط این ملت شریف انتخاب می‌شوند باید به وظایف و وعده‌های خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم کاهش مدت دوره تحصیل طلاب حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

ایمانی ابراز داشت: مدت زمان تحصیل طلاب در حوزه‌های علمیه طولانی‌ است که باید از پژوهشگران و استادان برای فشرده شدن این دوره‌ها بهره برد.

امام جمعه شیراز در بیان شرایط پذیرش طلبه در مدرسه‌های علمیه شیراز گفت: با توجه به اینکه مدارس و حوزه‌های سراسر کشور، تابع یک برنامه معین هستند اما هر مدرسه در انتخاب و گزینش افراد نسبت به امکانات خود متفاوت عمل می‌کند.

وی در برشمردن شاخصه‌هایی مانند سن، اصالت خانوادگی، سوابق خوب تحصیلی و مذهبی و سلامت جسمی در انتخاب طلبه در حوزه‌های علمیه شیراز تصریح کرد: داشتن این شرایط به تبلیغ دین در کشور ما کمک بیشتری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین بر ضرورت تبلیغ حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش و صدا و سیما برای جذب افراد مستعد و دادن قدرت انتخاب بیشتر به این نهاد‌ها در پذیرش ممتازان تاکید کرد.

ایمانی با بیان اینکه مدت دو سال است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه در حوزه‌های علمیه شیراز به عنوان طلبه حضور دارند خاطرنشان کرد: وجود این افراد ما را در تبلیغ و آموزش یاری می‌دهد و برای آنان از استادان دانشگاه که بر مباحث حوزه تسلط کافی دارند در کنار دیگر مدرسان حوزه بهره می‌بریم.

امام جمعه شیراز بیان داشت: ما به دنبال ایجاد پیوند بین نخبگان و دروس تخصصی مدرسه‌های علمیه هستیم که اگر چنین نباشد حوزه جامعیت خود را از دست می‌دهد و در این راستا در مباحثی مانند تفسیر، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام از استادان دانشگاه نیز استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ مناسب احکام دین در جامعه خاطرنشان کرد: ما طلبه‌هایی را به عنوان سفیران هدایت تربیت می‌کنیم که نباید به شیراز محدود بود و لازم است که این افراد در سطح استان فارس پراکنده شوند.

انتهای پیام/ 2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول