اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

تبعیت از ولایت‌فقیه راه برون‌رفت از اختلاف است

خبرگزاری فارس: خطیب موقت جمعه دهدشت گفت: اختلافات ناشی از حب دنیا و ریاست‌طلبی است و پیروی از ولایت‌فقیه تضمین‌کننده موفقیت دنیا و آخرت است.

تبعیت از ولایت‌فقیه راه برون‌رفت از اختلاف است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت پس از سفارش خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، اظهار داشت: تقوا  زمینه تقرب به ذات ربوبی حق است و باعث می‌شود انسان به درجات عالیه معنوی برسد.

امام جمعه موقت دهدشت با تبیین ویژگی‌های دنیاطلبان عنوان کرد: اهل دنیا کسانی هستند که زیاد می‌خورند و همین فکر شکم بودن منشأ همه گناهان است چرا که به حلال و حرام لقمه توجه نمی‌کنند.

خطیب موقت دهدشت غضب و خشم داشتن را ویژگی دیگر دنیا دوستان ذکر کرد و گفت: پرخوری باعث پر‌خوابی هم می‌شود و موجب گرایش به لذت‌های دنیایی و حیوانی و شرکت در مجالس لهو و لعب است، از این رو گرایش به دنیا باعث دوری از رحمت خداوند می‌شود.

وی دنیا را به مثابه ماری دانست که ظاهری زیبا و باطنی سمی دارد و افزود: انسان‌های متقی و بزرگان و  عرفا همواره به دنیا ریشخند می‌زنند به خاطر این که انسان‌هایی که به دنیا می‌چسبند مانند سرابی هستند که تمایل به مرداب پیدا می‌کنند.

امام جمعه موقت دهدشت در ادامه تشریح خصوصیات دنیا، سرمایه و مال را لازمه زندگی بشریت دانست و ابراز داشت: البته زهد و دنیاگریزی به این معنا نیست که انسان دست از دنیا بشوید و به فکر مال و سرمایه نباشد بلکه باید از اقتصاد دنیا توشه آخرت خود را فراهم سازد.

وی افزود: حدیثی از پیامبر اسلام (ص) در این رابطه نقل شده که ایشان می‌فرمایند" هر کس دنیا را برای آخرت خود ترک کند، آخرت را برای دنیای خود ترک کند از ما نیست".

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم روز "امور تربیتی" را یادآور شد و گفت: حب پیامبر(ص)، حب اهل بیت (ع) و قرائت قرآن از ویژگی‌های تربیت اسلامی از منظر رسول مکرم اسلام (ص) است.

تقوی با تبریک سالروز "مهندسی" برنامه اسلام  برای مهندسی ساخت را متذکر شد و خاطرنشان کرد: در اسلام حتی به محکم‌سازی قبرها سفارش شده و  باید در ساخت و ساز منازل، احکام و شرعیات اسلام مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول