اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه قدس:

امروز هم برخی با نام قرآن به جنگ ولایت می‌روند/ ولی‌فقیه چراغ راه است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه قدس با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی گفت: امروز هم برخی با نام قرآن به جنگ ولایت می‌روند.

امروز هم برخی با نام قرآن به جنگ ولایت می‌روند/ ولی‌فقیه چراغ راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار اسماعیل قاآنی صبح امروز در یادواره سرداران شهید رمضان علی و حسن عامل که در محل خیمه‌الحسین (ع) مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‎های شهدا اظهار کرد: در یادواره‌های شهدا باید نه تنها از آن بهره گیریم بلکه باید سعی شود از سیره شهدا و رفتار آن‎ها درس گیریم تا بتوانیم همواره در مسیر نورانی آن‌ها قدم گذاریم.

وی افزود: امام راحل(ره) همواره از دو نوع اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی و یا اسلام پابرهنه‎ها و اسلام مرفهین بی‎درد نام می‎بردند؛ شهدا کسانی بودند که اعتقاد بسیار راسخ و محکمی به اسلام پابرهنه‎ها داشتند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه هرچه زمان می‎گذرد جنگ‎ها از نظر نظامی و غیرنظامی تکامل می‎یابد، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که هرچه انقلاب اسلامی پیشرفت می‎کند، در همان راستا جنگ‎ها نیز پیچیده‎تر و کامل‎تر می‌شود.

وی با تاکید بر ریشه مستحکم دینی شهدا گفت: شهدا همواره از ریشه مستحکم دینی برخوردار بودند و این یکی از همان درس‎های شهداست که باید در این گونه یادواره‎ها بیان شده و ما نیز از آن بهره گیریم؛ پای کار بودن شهدا نیز از دیگر درس‎های شهدا است، آن‎ها تا پایان کار، با استقامت و محکم پای کار بودند.

سردار قاآنی ادامه داد: این درحالی که است که امروز بعضا شاهدیم در عرصه سیاست، سیاسیون ما وقتی بار عظیمی بر دوششان گذاشته می‎شود، به خاطر نبود این ریشه‎های مستحکم نمی‎توانند فشار را تحمل کرده و درز پیدا می‏کنند؛ باید امروز حواسمان بسیار جمع باشد که مبادا ریشه نداشته باشیم و فشار بر ما وارد شده و درز پیدا کنیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس همواره از جنگ درک درستی داشتند، بنابراین امروز هم باید از جنگ و دشمن درک درستی پیدا کرده و بصیرت داشته باشیم، چرا که در زمان جنگ رزمندگان با بصیرت پا در میدان می‌گذاشتند.

وی با تاکید بر لزوم داشتن صبر به همراه بصیرت به عنوان دو اصل جدایی ناپذیر گفت: اگر عنصر صبر را داشته ولی با بصیرت نباشیم، هیچ فایده‎ای ندارد، چراکه این دو عنصر جداناپذیرند؛ امروزه هرچه جلوتر می‎رویم، می‎بینیم که میان دو پدیده صبر و بصر تفاوت‌های جدی درست شده است.

وی یادآور شد: امروز آمریکا و اسرائیل تمام توان خود را به کار گرفتند که چهره زشتی از اسلام نشان دهند، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی سه موضوعی است که امروز به صورت جدی دنبال می‎کنند.

سردار قاآنی اظهار کرد: باید همانند زمان جنگ عده‎ای پابرهنه مقابل مرفهین بی‎درد به میدان جنگ بروند، امروز گیر کار بصیرت است چراکه شاهدیم در ده سال گذشته همواره سالی نبوده که مقام معظم رهبری بر بصیرت تاکید نکنند.

وی تصریح کرد: امروز دیگر همانند سی سال پیش منافقین در خیابان‎ها نیستند که تیغ کشیده و مردم را به قتل برسانند، امروز شاهدیم که برخی دم از قرآن زده و از ولایت حرف می‎زنند ولی بصیرت ندارند، بنابراین باید درک درستی از جنگ پیدا کنیم؛ امروز باید در میدان جنگ بصیرت به همراه تبعیت از ولایت باشد.

جانشین فرمانده سپاه قدس در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز ولی فقیه را خدای متعال برای گم نکردن مسیر برای ما گذاشته است، بنابراین اگر می‌خواهیم که در این واویلا چه در بخش نظامی و سیاسی و یا در بخش‎های دیگر، مسیر جنگ را به درستی طی کنیم، باید بصیرت داشته باشیم.

وی گفت: برای بصیرت از همه عوامل باید استفاده کنیم ولی درعین حال شاخص اصلی که تعیین‌کننده‎ی جهت بوده و بصیرت‌افزایی درست از آن ‎جا شروع می‎شود، ولایت است که نباید آن را از دست دهیم؛ شهدا همواره پای مکتب ولایت بودند.

سردار قاآنی تاکید کرد: اگر امروز چرخ مملکت با همه چوب لای چرخ‌گذار‎های خارجی و داخلی می‎چرخد، به دلیل وجود انسان‎های با معرفتی است که پای ولایت ایستادند، انسان‎هایی که دیروز پای امام (ره) بوده و امروز به دنبال اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب هستند؛ این همان مسیر شهداست؛ بنابراین باید در این یادبودها یادآوری کنیم که جنگ ادامه داشته و امروز هم با تأسی از شهدا باید بفهمیم کجای جنگ هستیم و بتوانیم خوب آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام/70003/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول