اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد بهشهر خبر داد

خروج 11 درصد مددجویان از پوشش کمیته امداد بهشهر

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهشهر، گفت: امسال 11 درصد مددجویان زیرپوشش این کمیته توانمند شدند و عدد ورودی‌های کمیته امداد بهشهر در سال 91، صفر است.

خروج 11 درصد مددجویان از پوشش کمیته امداد بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، به‌ مناسبت سی و چهارمین سال تاسیس کمیته امداد، به ارائه عملکرد کمیته امداد بهشهر در سال جاری و برنامه‌ های هفته احسان و نیکوکاری پرداخت.

وی صبح امروز در جمع خبرنگاران واگذاری 100 واحد مسکن مهر محرومان در خلیل شهر، گرجی محله و شهرک امام همچنین افتتاح 400 طرح اشتغال نیازمندان و برگزاری جشن ازدواج 34 زوج زیرپوشش کمیته امداد به صورت نمادین را مهم‌ترین برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهشهر، گفت: استقرار 30 پایگاه فرعی و دو پایگاه اصلی در چهارراه امام و بازار روز، به صدا در آوردن زنگ احسان و نیکوکاری در مدرسه تیزهوشان به صورت نمادین به نمایندگی از سایر مدارس و توزیع حدود 12هزار پاکت در مدارس و 10 هزار پاکت در سطح پایگاه‌های بسیج به منظور جمع‌آوری هدایای مردمی از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد بهشهر در هفته احسان و نیکوکاری بود.

عالیشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقسیم مددجویان به دو بخش عادی و طرح شهید رجایی، تصریح کرد: از ابتدای سال 91 تاکنون، 730 میلیون تومان مستمری به 4 هزار و 525 مددجوی زیرپوشش و 600 میلیون تومان هم در قالب طرح شهید رجایی به 2 هزار و 456 نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 623حامی در بهشهر که 319 یتیم را حمایت می‌کنند، گفت: امسال 240 میلیون تومان به‌صورت نقدی از حامیان جمع‌آوری شد.

رئیس کمیته امداد بهشهر همچنین با اشاره به توزیع 24هزار صندوق کوچک و نصب 904 صندوق بزرگ در سطح شهرها و روستاهای بهشهر طی سالیان، گفت: از ابتدای 91 تاکنون 470 میلیون تومان از این طریق جمع‌آوری شد.

عضو شورای اداری بهشهر با اشاره به سرقت هفت صندوق بزرگ و یک‌هزار و 260 صندوق کوچک صدقات در سال جاری، اظهار داشت: طرح صدقه تلفنی از طریق تماس با 4050 بهترین روش برای دادن صدقات است.

وی با بیان اینکه هدف کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان است، خاطرنشان کرد: امسال با استفاده از طرح‌های خودکفایی و خوداشتغالی 11 درصد مددجویان از دایره افراد زیرپوشش خارج شدند اما حمایت‌های ما از آنها تا زمانی که مشکلی نداشته باشند، ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد بهشهر، افزود: در سال 91 حتی یک نفر به افراد زیرپوشش کمیته امداد اضافه نشد.

عالیشاه جمع‌آوری 540 میلیون تومان در قالب طرح مسجد، اهدای 7 تن مرکبات توسط باغداران منطقه در قالب طرح شجره طیبه، اهدای جهیزیه به 167 نوعروس و 205 مورد هدیه دامادی، پرداخت هزینه درمان 170 خانوار به مبلغ 34 میلیون تومان، تامین کمک هزینه ساخت مسکن 100 خانوار مددجو به مبلغ 600 میلیون تومان و تعمیر و تکمیل مسکن 315 مددجویان موردی به مبلغ 60 میلیون تومان، تامین وام کارگشایی 30 خانوار به مبلغ 115 میلیون تومان و تامین وام کارگشایی بلندمدت 452 مددجو با سقف یک میلیون تومان به مبلغ 372 میلیون تومان، همچنین تامین وام کارگشایی بلند مدت 70 دانشجو به مبلغ 21.5 میلیون تومان و پرداخت 55 میلیون تومان کمک موردی از دیگر فعالیت‌های خداپسندانه کمیته امداد امام بهشهر در یک سال گذشته است عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی خوبی را در یک سال گذشته داشتیم، اظهار داشت: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به دایر کردن کلاس‌های آموزشی، مهارتی، اردو و... به تعداد 3 هزار و 652 نفر و با صرف هزینه بیش از 70 میلیون تومان اشاره کرد.

این مسئول اعزام 24 نفر از مددجویانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع)مشرف نشده بودند را یکی از بهترین نمونه کارهای فرهنگی عنوان کرد که اشک شوق را در چشمان مددجویان دیدیم و از این بابت خدا را شاکر هستیم.

وی در پایان گفت: کمیته امداد بهشهر، 430 دانش آموز و 310 دانشجو را زیرپوشش دارد.

انتهای پیام/86001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول