اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد جیرفت:

536 مددجوی امداد جیرفت وام اشتغالزایی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت گفت: تاکنون یک‌هزار و 32 طرح اشتغالزایی به بانک‌ها معرفی شدند که از این میزان 536 نفر وام دریافت کردند.

536 مددجوی امداد جیرفت وام اشتغالزایی دریافت کردند

اسماعیل امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این نهاد مقدس با هدف رفع مشکلات معیشتی مردم تأسیس و با گذشت مدت زمان و با تغییر روش زندگی مردم عملکرد آن به سوی دیگر کشیده و سعی شد، خانواده‌های تحت حمایت از مستمری‌بگیری خارج و توانمندی‌ها و نیروی انسانی خود را به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه واحدهای خودکفایی و و فرهنگی نیز در این نهاد با همین هدف راه‌اندازی شد، افزود: در زمینه خودکفایی خانواده‌ها در قالب چند مرحله وام‌هایی به افراد متقاضی پرداخت شد، در مرحله نخست برای افزایش عزت نفس مددجویان و توجه دادن آنها به توانمندی‌های خودشان وامی با مبلغ یک‌ میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شد.

امیری تصریح کرد: در مرحله دوم وام 2 تا 3 میلیون تومانی و در مرحله سوم برای گسترش کار 10 میلیون تومان وام بدون بهره دریافت می‌کنند و تاکنون حدود یک‌هزار و 32 طرح برنامه‌ریزی و به بانک‌ها معرفی شدند که از این میزان 536 نفر وام دریافت کردند و بقیه موارد در دست اقدام و به بانک‌ها معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به افرادی که تحت حمایت این نهاد نیستند و یک تجربه کاری دارند و از طریق فنی و حرفه‌ای آموزش شغلی را دیده‌اند، اما سرمایه‌ای برای ایجاد فعالیت اقتصادی ندارند، در این زمینه وام پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جیرفت گفت: بخش اشتغال در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاها به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است و افرادی که درخواست اشتغال دارند به این نهاد در محل زندگی خود مراجعه می‌کنند.

امیری اذعان داشت: در سال جاری 30 میلیارد و 519 میلیون ریال مستمری به 4 هزار و 644 خانوار زیر پوشش که شامل 13 هزار و 911 مددجو هستند، پرداخت شد که از این میزان 28 میلیارد و 864 میلیون ریال به 5 هزار و 342 خانوار شامل 12 هزار و 676 نفر در طرح شهید رجایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/80002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول