اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل‎ زندان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد

صدور 366 گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیرکل‎ زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: 366 گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای در طول سال 91 برای مددجویان زندان‌های استان صادر شده است.

صدور 366 گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نظری بعدازظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان فنی و حرفه‌ای این استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 41 دوره فنی و حرفه‌ای با مشارکت 850 نفر از مددجویان برگزار و 366 گواهینامه صادر شده است.

وی آموزش و تولید صنایع دستی را یکی از برنامه‌های آموزشی زندان‌های استان برشمرد و افزود: تاکنون 16 دوره آموزش ساخت و تولید صنایع دستی با مشارکت 260 نفر از مددجویان برگزار شده است.

نظری برگزاری دوره آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از مشکلات پیش روی زندان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عدم اختصاص امکانات و تجهیزات کافی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای برپایی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای از دیگر این مشکلات محسوب می‎شود.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت آموزش زندانیان گفت: فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها علاوه بر اینکه آموزش در راستای اصلاح و غنی سازی اوقات فراغت است، یک کار اعتقادی و انسانی نیز هست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عدم برگشت مجدد زندانی به زندان تاثیر روشنی دارد.

نظری برگزاری کلاس‌های مهارت‌های اساسی زندگی را از دیگر برنامه‌‎های این اداره‌کل برشمرد و ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های کنترل خشم، عزت نفس، خود شناسی، دوست یابی، تصمیم گیری و سایر مسائل مهم در زندگی فردی و اجتماعی برگزار شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان و ایجاد رفتارهای سالم در بین مددجویان دانست و افزود: مهارت‌های اساسی زندگی علاوه بر حفظ بهداشت و روان مددجویان موجب کنترل رفتارهای خشونت آمیز و مخرب در بین آنها می‎شود.

انتهای پیام/68001/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول