اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد جم:

خودکفایی مددجویان مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد جم گفت: استقلال و خودکفایی مددجویان مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد است.

خودکفایی مددجویان مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مسلم انیژپور صبح امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: با پیروزی انقـلاب شکوهمند اسلامی و دقیقاً 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفند ماه 1357، کمیته امداد امام‌‌خمینی (ره) با صدور حکم پرخیر و برکت و تاریخی حضرت امام‌خمینی‌(ره‌) برای مدت نامحدود، به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان‌ تأسیس شد.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی جم افزود: تلاش برای رفع فقر و محرومیت از چهره افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

وی در ارتباط با منابع مالی کمیته امداد امام‌خمینی جم خاطر نشان کرد: منابع مالی این نهاد برای امور فقرزدایی و کمک به محرومان جامعه شامل کمک‌های مقام معظم رهبری‌، اعتبارات و کمک‌های دولت، کمک‌های مردمی‌، مؤسسات‌، نهادها و سازمان‌ها، وجوهات شرعی و امانی‌، صدقات و نذورات و هدایای مردمی‌ و همچنین درآمدهای حاصل از بخش‌ها و امور اقتصادی کمیته امداد امام‌خمینی است.

انیژپور مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه این نهاد را استقلال و خودکفایی مددجویان دانست و تصریح کرد: امید است که آن‌ها بتوانند روی پای خود بایستند و درآمد و مایحتاج روزمره خود را به‌دست بیاورند.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی جم تصریح کرد: با توجه به شعار جشن نیکوکاری امسال «‌همت مردم، سلامت، ‌توانمندی و بنیان خانواده»، امیدواریم با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم شهرستان در سال‌های گذشته از این طرح و کسب رتبه برتر در سطح استان به لحاظ کمک‌های مردمی بار دیگر با کمک‌های چشمگیر مردم بتوانیم رضایت نیازمندان را جلب کنیم.

وی گفت: همزمان با سراسر کشور جشن ملی نیکوکاری در روزهای 16، 17 و 18 اسفندماه در شهرستان برگزار می‌شود.

انیژپور عنوان کرد: بر همین اساس روز چهارشنبه 16 اسفند، 83 پایگاه نیکوکاری در مدارس سراسر شهرستان، به‌ صورت نمادین در آموزشگاه حضرت ولیعصر (عج) با حضور مسئولین تشکیل می‌شود تا دانش‌آموزان در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی یادآور شد: روز پنجشنبه 17 اسفندماه در تمام روستاها و مراکز شهر، با همکاری بسیج و پایگاه‌های مقاومت و نهادهایی که قصد همکاری دارند، 65 پایگاه نیکوکاری در محل‌های مختلف استقرار پیدا می‌کنند تا مردم خداجو در این امر خیر شرکت کنند.

انیژپور افزود: روز جمعه 18 اسفند نیز در همایش پیاده‌روی خانوادگی و نمازجمعه، پایگاه‌ها و صندوق‌های نیکوکاری استقرار می‌یابند.

وی از توزیع برنج بین مددجویان خبر داد و گفت: با همکاری فرمانداری و بازرگانی شهرستان جم سعی کردیم در آستانه سال نو اقداماتی برای رضایت مددجویان از قبیل توزیع برنج با قیمت دولتی به تعداد یک‌هزار نفر از مددجویان و پرداخت به موقع مستمری در ماه‌های اخیر را به نحو مطلوب انجام دهیم.

انتهای پیام/2451/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول