اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

ثبت ملی 10 اثر طبیعی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تاکنون تعداد 10 اثر و میراث طبیعی خراسان جنوبی ثبت ملی شده است.

ثبت ملی 10 اثر طبیعی خراسان جنوبی

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در ایام نوروز اظهار کرد: جشنواره نوروز 92 از 28 اسفند‌ماه جاری تا 14 فروردین‌ماه 92 در باغ و عمارت جهانی اکبریه و باغ شوکت‌آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی استان آمادگی روزانه 40 هزار مسافر را دارند، ادامه داد: در ایام نوروز 92، 54 عنوان برنامه توسط میراث فرهنگی در استان برگزار می‌شود.

28 واحد پذیرایی میان‌راهی آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم در ایام نوروز کمبودها و نواقص را به حداقل برسانیم.

رضایی، از خدمت‌رسانی 28 واحد پذیرایی میان‌راهی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: این واحدهای پذیرایی میان راهی در مسیر تمام 10 شهرستان استان واقع هستند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی برای حمایت از میراث طبیعی افزود: سعی و تلاش بر این است که میراث طبیعی استان را در فهرست میراث ملی کشور ثبت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در ارتباط با تعداد میراث طبیعی استان که ثبت ملی شده است، اذعان داشت: تاکنون تعداد 10 میراث طبیعی خراسان جنوبی ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه 14 موزه در استان وجود دارد، تصریح کرد: موزه‌های باغ و عمارت جهانی اکبریه(موزه‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و حیات وحش) بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

موزه باستان‌شناسی بیرجند قدیمی‌ترین موزه خراسان جنوبی

رضایی، قدیمی‌ترین موزه خراسان جنوبی را موزه باستان‌شناسی بیرجند دانست و اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی سال 90، تعداد 11 هزار نفر و در تعطیلات نوروزی سال 91 بیش از 12 هزار نفر از موزه‌های استان بازدید داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی متذکر شد: برای معرفی موزه‌های استان در فضای مجازی تمام اطلاعات موزه‌های استان را در سایت اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی به آدرس www.skchto.ir قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/69008/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول