اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

شهرستان بشرویه جزو 5 شهر تاریخی کشور است

خبرگزاری فارس : مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: شهرستان بشرویه جزو پنج شهر تاریخی کشور است.

شهرستان بشرویه جزو 5 شهر تاریخی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد رضایی صبح امروز در نشست بررسی توانمندی‌های بشرویه ضمن تبریک به مناسبت عید نوروز اظهار داشت: صنعت گردشگری بعد از نفت و خودرو سازی شاخصی برای رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: همچنین کشور ما در زمینه صنعت گردشگری جزو پنج کشور برتر دنیاست و سراسر ایران از لحاظ دارا بودن اماکن دیدنی و تاریخی همانند یک پازل است که در صورت نبود هر نقطه از پازل یک نقطه کور ایجاد می‌شود و بشرویه یکی از آن بهترین‌هاست که در زمینه تاریخی جزو پنج شهر تاریخی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شهر بشرویه دارای 22 هکتار بافت تاریخی ثبت شده است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری در راستای استفاده بهینه و در عین حال حفظ آثار تاریخی و باستانی صورت گیرد.

رضایی افزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و میراث فرهنگی آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات بازسازی اماکن تاریخی به آن دسته از اماکنی که تملک شخصی دارد با 50 درصد هزینه‌کرد در این بخش اعلام می‌دارد.

وی با اشاره به ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توریستی در اماکن عمومی از جمله آسیاب‌ها ادامه داد: بشرویه به دلیل موقعیت خاص و محل گذر زائران امام رضا (ع) باید در زمینه ایجاد جاذبه‌های گردشگری فعال باشد و حال اینکه در چند سال اخیر شاهد رشد بسیار خوب صنعت گردشگری در سطح شهرستان بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر بحث کویر نوردی و کویر بشرویه مطرح است و باید سعی شود تا با زیر ساخت‌هایی که دولت ایجاد می‌کند بخش خصوصی نیز با وارد شدن در این حوزه در راستای ایجاد جاذبه‌های گردشگری فعالیت کند و بیشتر از این به بحث گردشگری و حفظ میراث فرهنگی اهمیت داده شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول