اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

رضایی: مجتمع‌های آبدرمانی خراسان جنوبی مقصد بسیاری از مسافران است

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مجتمع‌های آبدرمانی استان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی در روزهای گذشته بوده است.

رضایی: مجتمع‌های آبدرمانی خراسان جنوبی مقصد بسیاری از مسافران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمدرضا رضایی در بازدید از آثار طبیعی فردوس اظهار داشت: مجتمع آبدرمانی آبگرم فردوس، مجتمع آبدرمانی آبگرم لوت و مجتمع آبدرمانی آبترش سربیشه در روزهای گذشته پذیرای خیل عظیمی از مسافران بودند.

وی تصریح کرد: آبگرم معدنی فردوس، یک چشمه آبگرم با خواص درمانی است که در فاصله حدود 20 کیلومتری شمال شهر فردوس واقع شده ‌است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه این آبگرم طبیعی به دلیل داشتن خواص درمانی، هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: استفاده از آبگرم معدنی فردوس در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و مفصلی مؤثر بوده و توسط بسیاری از پزشکان توصیه شده ‌است.

رضایی ادامه داد: پس از زمین‌لرزه سال 1347، آب این چشمه آبگرم کاملاً خشکید، ولی بعد از دو سال خود به خود شروع به جوشیدن کرد و جاری شد.

وی افزود: آبگرم هلال‌احمر فردوس با قدمتی 200 ساله یکی از 20 آبگرم‌ معدنی برتر کشور است و به دلیل قرار گرفتن بر سر راه یکی از پرتردد‌ترین مسیرهای گردشگری و ترانزیتی کشور به یکی از با جاذبه‌ترین مراکز توریستی تبدیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در معرفی آبگرم سربیشه ابراز داشت: چشمه آب ترش در شمال شهرستان سربیشه از شکاف سنگ‌های آندزیت بازالت از زمین خارج می‌شود.

غلامرضا حسین‌پور فرماندار سربیشه نیز گفت: چشمه آبگرم علم‌آباد در شمال خاوری شهرستان سربیشه و از شکاف سنگ‌های آتشفشانی از نوع آندزیت بازالت که از زمین خارج می‌شود، آبگرم گندگان در 12 کیلومتری سربیشه، چشمه آب معدنی تناک در روستای تناک از بخش مود شهرستان سربیشه و چشمه آب معدنی سیاه دره که آب معدنی سیاه دره جنب کلاته سلیمان بخش مود واقع است که آب آن به رنگ سبز کامل بوده از جمله چشمه‌های آب معدنی شهرستان سربیشه هستند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول