اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

627 اثر تاریخی خراسان‌جنوبی به فهرست آثار ملی پیوسته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون 627 اثر تاریخی استان ثبت آثار ملی شده است.

627 اثر تاریخی خراسان‌جنوبی به فهرست آثار ملی پیوسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در مجموع یک‌هزار و 186 اثر تاریخی در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت ستاد دایمی تسهیلات سفرهای نوروزی افزود: این ستاد دو ماه است که کار خود را به صورت فشرده آغاز کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از تشکیل کمیته تخصصی نماز در این ستاد خبر داد و تصریح کرد: در این کمیته مقرر شده است در پارک‌ها و کمپینگ‌هایی که مسافران بیشتری حضور دارند نماز جماعت برگزار شود.

رضایی ادامه داد: در روستاهای هدف گردشگری نیز طرحی با عنوان "بلد محلی" اجرا خواهد شد که در راستای اجرای این طرح دهیاران موظف هستند گردشگران و مسافران وارد شده به آن روستا را راهنمایی و هدایت کنند.

وی گفت: همچنین 180 قلم شی تاریخی از شش استان کشور به موزه مردمی خراسان‌جنوبی ارسال شده که تا اول اردیبهشت‌ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از برگزاری مسابقه پیامک در رابطه با آثار تاریخی نیز در ایام نوروز خبر داد و گفت: سامانه پیام کوتاهی نیز راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود در ایام نوروز را به این سامانه پیامک کنند.

رضایی از افتتاح و آغاز به کار مجتمع آب درمانی لوت نیز خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی از این آب‌گرم استقبال کنند.

وی از برگزاری تور تخصصی کویرنوردی در کویر دهسلم نهبندان خبر داد و یادآور شد: از اوایل فروردین این کویرنوردی با حضور کویرنوردان متخصص کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افتتاح بازارچه صنایع‌دستی، سوغات محلی و جاذبه‌های گردشگری استان را نیز از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی عنوان کرد.

رضایی از اجرا موسیقی آیینی و رقص محلی نیز در محل باغ و عمارت اکبریه در ایام نوروز خبر داد و گفت: اجرای کاروان شادی با قطار سنتی در سطح شهر همراه با برنامه‌های جانبی تئاتر عروسکی و شعر خوانی عمو نوروز نیز از دیگر اقدامات در ایام نوروز است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع "نوروز استان در قاب تصویر" گفت: افراد علاقه‌مند می‌توانند در این راستا به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول